Pengarah Azmi Hatta atau nama sebenarnya Azmi Mohd Hata, 41, mengakui serius bercinta dengan pelakon Faye Kusairi selepas diberi petunjuk melalui solat Istikharah.

Azmi berkata hubungannya dan Faye terjalin dua bulan selepas mereka bercerai Oktober lalu.

"Saya menjalinkan hubungan cinta yang serius selepas saya dikurniakan ilham dan Allah menampakkan wajah Faye Kusairi dalam solat istikharah. Demi Allah saya bercakap benar.

"Setelah beberapa kali pertemuan dengan Faye barulah saya beritahu mengenai gambaran solat istikharah itu," katanya.

Azmi berkata demikian ketika ditemui Astro Gempak pada sidang media tergempar Akuan Bersumpah di Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur petang Selasa.

Menerusi sidang media tersebut Azmi membuat pengakuan bersumpah Faye Kusairi bukan punca penceraiannya dan Elly Mazlein.

Menurut Azmi, tujuan akuan sumpah itu dibuat bagi memulihkan serta membersihkan namanya dan juga Faye Kusairi telah dituduh dan dilempar pelbagai tomahan, termasuk menjadi orang ketiga dalam hubungannya dengan Elly.

"Disini saya mahu bersumpah bahawasanya dakwaan yang mengatakan Faye Kusairi punca saya berpisah dengan Elly Mazlein adalah tidak benar.

"Saya mengadakan sidang media ini bagi membersihkan nama baik saya dan Faye serta keluarga sekaligus menghentikan segala provokasi di media massa selama ini," katanya.

Ikuti penjelasan Azmi yang ditemani peguamnya menerusi video di bawah:



Teks Oleh: Syafiqah Jalal