Penyanyi Sufi Rashid memohon maaf sekiranya kenyataan yang dilakukan olehnya ini bakal mengundang kemarahan terhadap ibunya.

Menurut Sufi, setiap keluarga mempunyai masalah tersendiri dan tidak terlepas daripada melakukan kesilapan.

Enggan memanjangkan isu berkenaan, Sufi juga memohon supaya peminat mendoakan yang terbaik untuk keluarganya.

“Assalamualaikum semua, salam syawal. Saya minta maaf kalau post ini mengundang kemarahan terhadap ibu saya. Masing-masing ada masalah keluarga dan salah faham. Minta semua doa yang baik baik,” tulisnya

Kenyataan tersebut dilakukan oleh Sufi menerusi akaun Facebook rasminya, Sufi Rashid di ruangan komen artikel Astro Gempak bertajuk ‘Tak Ada Apa Nak Bangga Kalau Yang Membawanya Selama Sembilan Bulan Dihumban Seperti Kain Buruk – Ibu Sufi Rashid’, semalam.

Sementara itu, menerusi diruangan komen, rata-rata peminat tidak menyalahkan Sufi sebaliknya mereka meminta supaya ibu penyanyi itu tidak terlalu terbuka untuk berkongsi masalah keluarga dengan menggunakan platform media sosial.

Lebih-lebih lagi, Sufi merupakan seorang selebriti dan perkara itu hanya akan memburukkan nama anaknya sendiri kerana ini bukanlah kali pertama ibunya mempunyai kenyataan negatif seperti itu.

Terdahulu, ibunya, Irma Suriana Mahamud pernah melabelkan Sufi sebagai anak derhaka dan mendakwa anaknya mementingkan diri sendiri pada Ogos tahun lalu.

Aazyf Roshan: Mak janganlah mudah label anak derhaka. Walaupun sembilan bulan kandung. Bertahun-tahun jaga smpai dah dewasa. Takleh label sesuka hati. Kata-kata mak kan doa. Kalau kita ungkit pengorbanan kita memang takkan habis. Berlapang dada la. Bersemuka dan selesaikan masalah. Seeloknya hal famili jangan dijaja utk tatapan umum.

Noryn Zhar: Alahai makcik, tak habis-habis lagi ke dok kecik hati. Sebagai ibu doakanlah yang terbaik. Tak payah buka aib anak. Luahkan dengan Allah kan lagi baik dari luahkan perasan kat facebook. Buat malu aje, nanti anak tu betul-betul jadi batu.. nak ke?

Zuraini Hj Isnin: Kalau boleh para ibu atau bapa, kalau bermasalah dengan anak jangan la di ungkit-ungkit pengorbanan menjaga anak la, tak reti bahasa la. Ape pun sebab kata-kata itu semua adalah doa. Satu lagi jangan la dengan mudah disebarkan ke laman sosial. Untuk apa semua tu? Baik selesaikan anak beranak. Jangan cepat sangat nak label anak kita tu anak derhaka. Apa-apa pun kesalahannya, baik kita muhasabah. Mungkin itu sebahagian dosa-dosa kita di masa lalu. Banyakkan berdoa agar anak kita menjadi anak yg soleh/solehah. Itu lebih baik.