Penyanyi ternama seperti Hijjaz, Hafiz Hamidun, Bienda dan Ana Rafali merupakan peserta program realiti terbaru terbitan Astro, Gema Gegar Vaganza (GGV).

Selain itu, kumpulan Saujana, Mirwana, UNIC bersama Azmi Caliph Busker, Izam EYE dan Wani turut tersenarai sebagai 10 orang peserta GGV.

Program pertandingan nyanyian berkonsepkan realiti televisyen ini bakal bersiaran di saluran Astro Oasis dan Astro Maya HD.

"Program ini merupakan adaptasi format program realiti Gegar Vaganza yang sudah terbukti keberkesanannya. GGV menampilkan perbezaan terutamanya dari segi pendekatan dan kandungan program yang lebih bersifat Islamik," kata Ahmad Fuad Mat Ali selaku Pengurus Saluran Astro Oasis.

Semua peserta program ini akan diadili oleh tiga orang juri profesional. Dua orang juri tetap ialah komposer dan penerbit terkenal, Farihin Abdul Fattah dan pelakon popular Indonesia yang membawa imej Islamik, Oki Setiana Dewi akan bergandingan dengan seorang juri jemputan.

"Kami percaya program ini akan memberi nafas baru terhadap program realiti sedia ada. Kami berharap agar program ini akan mendapat sambutan dan diterima semua pihak," kata Raqim Ahmad selaku Ketua Saluran Melayu Astro.

Program ini juga menampilkan kelainan dengan menggandingkan tiga selebriti sebagai hos. GGV dihoskan oleh Siti Nordiana, Achey dan Fikry Lawak Solo.

Jangan lupa untuk menyaksikan konsert pertama GGV yang bersiaran langsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras bermula Sabtu, 8 April jam 9.00 malam di Astro Oasis (106) dan Astro Maya HD (134).

Teks oleh: Kamaruddin Razal