Bekas anggota kumpulan Elite, Abby Abadi memohon peminat mendoakan kesejahteraan bapanya yang dimasukkan ke hospital akibat terjatuh di hadapan rumah.

Abby juga telah memuatnaik foto yang menunjukkan bapanya sedang terlantar di katil hospital kira-kira lapan jam yang lalu.

“Ayah kita... Jatuh lagi, 2 hari dah dalam wad ni. Sakit lagi tangan dia. Yang masuk besi hari tu. Mohon doa kalian agar Ayah kita sihat semula ye,” tulisnya.

Selain Abby, suaminya, Muhammad Faizal Zakaria juga turut memuatnaik foto bapa mertuanya dan memberitahu kejadian malang itu berlaku kira-kira waktu maghrib.

“Ayah masuk wad lagi, tadi dkt maghrib jatuh depan rumah....sakit balik tangan yang patah sebelum ni. Ya Allah Kau sembuhkanlah ayahku ini, berikan kekuatan padanya untuk menempuh segala ujianMu.

“Ya Allah Kau panjangkan umurnya, berkati kehidupannya, rahmati kehidupannya, kuatkan amal ibadatnya, Kau tetapkan iman di dalam dirinya.

“Ayah rehat ya, moga Allah berikan kesembuhan pada ayah. Sayang ayah dunia akhirat,”
tulisnya.

Sementara itu, ruangan komen IG Abby dihujani dengan komen supaya pelakon itu tabah menerima dugaan selain mendoakan kesembuhan bapanya itu.

Teks oleh: Mya Amri