Penyampai radio MIX, Aishah Sinclair mendedikasikan ucapan khas sempena hari kelahiran isteri Allahyarham Ashraf Sinclair, Bunga Citra Lestari (BCL) yang disambut semalam (22 Mac).

Aishah memuat naik sekeping fotonya bersama BCL dan penyanyi Yuna di laman Instagram miliknya beserta ucapan yang penuh makna.

Sisters. Now and forever. . Happy birthday to this beautiful lady in the middle. . I know this is not the easiest birthday to celebrate, but there will be among more happy ones in the many years to come insyaAllah. . Love you so much!

A post shared by Aishah Sinclair (@aishahjennifer) on


"Sisters. Sekarang dan selamanya. Selamat ulang tahun kepada wanita cantik yang berada di tengah.

"Saya tahu ini bukan hari ulang tahun yang paling mudah untuk meraikan, tetapi akan ada antara yang lebih bahagia dalam tahun-tahun akan datang insya-Allah. Sangat sayangkan awak!" tulis Aishah.



Dalam pada itu, isteri kepada Adam Sinclair turut tidak terlepas menulis ucapan istimewa kepada BCL yang baru sahaja kehilangan arwah suaminya.

"Selamat hari jadi Bunga. Sedih saya tidak boleh terbang keluar untuk berjumpa dengan awak dan memberikan pelukan terbesar kepada awak tetapi insya-Allah saya akan berjumpa dengan awak tidak lama lagi.

"Ini adalah 'selfie' pertama kami bersama-sama atau lebih tepat-photobomb pertama saya. Betapa cepat masa berlalu.

"Saya akan selamanya menghargai hari ini apabila saya terpaksa menghabiskan masa dengan awak, Noah dan Abang Ash. Cinta awak," tulisnya.

Happy birthday bunga. Sad I can’t fly out to see you and give you the biggest hug ever but InshaAllah I’ll see you soon. This was our first selfie together- or rather- my first photobomb. How time flies. I will forever cherish this day when i got to spend time with you, Noah and Abg Ash. Love you ❤️ your lil sis.

A post shared by Y U N A (@yuna) on


Selepas lebih sebulan menyepikan diri daripada membuat sebarang posting di laman sosial sejak pemergian Ashraf, BCL akhirnya muncul dengan entri terbaharu pada ulang tahun kelahirannya.

Baca: "Ini Bukan Perjalanan Yang Mudah, Tetapi.."- Bunga Citra Lestari 'Bersuara' Di Hari Ulang Tahun Kelahirannya

Terdahulu, Ashraf meninggal dunia akibat serangan jantung kira-kira pukul 4.00 pagi (waktu tempatan) pada 18 Februari.

Allahyarham telah dikebumikan di kompleks pemakaman San Diego Hills, Karawang, Jawa Barat, Indonesia.

Allahyarham meninggalkan seorang balu dan anak lelaki bernama Noah berusia 10 tahun.