Siapa yang tidak kenal dengan hos Running Man yang juga merupakan seorang penyanyi rap kumpulan Leesang, Kang Gary.

Mana tidaknya, apa sahaja yang dilakukan oleh Gary pasti membuatkan enam anggota Running Man yang lain iaitu Kim Jong Kook, Song Ji Hyo, Yoo Jae Suk, Lee Kwang Soo, Ha Ha dan Ji Suk Jin ketawa.

Lebih-lebih lagi Gary juga dikenali sebagai seorang yang agak lurus dan sangat ‘blur’ sehingga sering ditipu oleh pengkhianat tegar Running Man, Lee Kwang Soo.

Selain itu, Gary juga terkenal dengan hubungan ‘cinta’ bersama satu-satunya ahli wanita RM, Song Ji Hyo sehingga digelar ‘Monday Couple’.

Namun disebalik wajah ‘blur’ Gary yang korang nampak dalam program tersebut, sebenarnya penyanyi berusia 37 tahun itu mempunyai beberapa fakta menarik yang mungkin tidak diketahui oleh penonton.

Jadi kami ingin kongsikan 12 fakta menarik tentang tentang Gary.

1. Seorang yang sangat mementingkan kesempurnaan lebih-lebih lagi dalam hal yang berkaitan dengan kerja.

2. Gary juga tidak pandai berbohong, oleh sebab itu dia jarang diberikan watak sebagai perisik dalam Running Man. Menurut Kim Jong Kook, Gary tidak berani untuk bertentangan mata walaupun sesaat sekiranya dia berbohong.

3. Walaupun berusia 37 tahun, namun Gary masih lagi kekok dan malu apabila berhadapan dengan wanita. Lihat saja aksinya ketika tetamu wanita hadir dalam Running Man, pasti Gary agak ‘struggle’ menyesuaikan diri dengan mereka.

4. Merupakan seorang yang puitis di mana setiap lirik lagu yang ditulis olehnya pastu mempunyai maksud yang mendalam tentang erti kehidupan.

5. Gary telah menulis sebuah lagu berjudul ‘Your Scent’ yang membuatkan peminat tertanya-tanya adakah wanita yang disebut dalam lagu itu adalah Song Ji Hyo? Ini kerana setiap bait lirik yang ditulis oleh Gary menyamai kriteria aktres itu.

6.Mempunyai satu tabiat suka tidur tanpa memakai baju tidak kira sama ada sewaktu musim sejuk ataupun tidak.

7. Gary juga merupakan seorang peninju amatur selama 10 tahun dan mula memasuki sukan tinju sejak umur 20 tahun. Selain itu Gary juga mahir dalam seni mempertahankan Taekwondo dan Hapkido.

8. Penyanyi Rap kumpulan Leesang ini juga mengakui sangat lamah apabila berhadapan dengan Song Ji Hyo. Ehem! Kalau perasan korang, dalam setiap episod pasti ada Gary curi-curi pandang Ji Hyo tau.

9. Kalau nak tahu setiap pagi makanan pertama yang disentuh oleh Gary ialah buah epal. Kalau tak percaya sila rujuk Running Man tapi episod….. rahsia!! (Gigih tau kami cari.)

10. Sama seperti Kwang Soo, warna kegemaran Gary adalah hitam. Hampir kesemua koleksi pakaiannya adalah warna tersebut termasuklah topi dan kasut.

11. Siapa kata Gary tak kacak? Hei, jangan pandang rendah pada Gary tau kerana dia pernah menjadi model untuk acara Seoul Fashion Week pada tahun 2012.

12. Oleh kerana jadualnya yang terlalu padat, Gary pernah membuat keputusan untuk meninggalkan Running Man. Tapi nasib baiklah tak jadi, kalau tidak rasanya penonton pun tak boleh bayang Running Man tanpa Gary kan? Mesti rasa tak lengkap.

Jadi kepada peminat Kang Gary, daripada senarai di atas ada tak fakta yang anda memang dah tahu?

Kalau ada lebih dari tiga, comfirm korang memang peminat tegar Gary.

Teks Oleh: Mya Amri