Penceramah bebas popular, Ustaz Ebit Lew mengakui kagum dengan sikap yang ditunjukkan oleh penyanyi Alif Satar.

Menerusi entri di Instagram (IG), Ebit berkongsi sepotong video semasa bertemu dengan Alif baru-baru ini.

"Sebak hari ini takdir Allah tanpa rancang bertemu lagi @alifsatar dapat berkongsi nasihat dan berbual-bual. Kagum dengan beliau sentiasa menjadi contoh yang baik.

"Sangat rendah diri dan macam dah lama kenal. Selalu ke majlis ilmu dan berkongsi kebaikan. Masa saya di interview tadi, Alif dengar sama.

"Duduk dekat-dekat. Katanya bukan selalu dapat mendengar ustaz depan begini. Begitu juga mendengar kisah beliau buat saya terkesan sangat," tulisnya.

Tambah Ebit, dia dan Alif juga berbual mengenai keluarga.

"Bila kami berbual mengenai keluarga. Sedih sebak bila terfikir jika hari ini hari terakhir dan tiada esok lusa. Allah sayang. Bila beliau kata tiada yang kekal semuanya milik Allah. Dia pinjamkan semuanya.

"Sentiasa bersyukur. Terus buat baik. Jangan korbankan kebaikan kita dengan melakukan kesalahan. Sedih rasa," tulisnya.

Sebak hari ini takdir Allah tanpa rancang bertemu lagi @alifsatar Dapat berkongsi nasihat dan berbual-bual. Kagum dengan beliau sentiasa menjadi contoh yang baik. Sangat rendah diri dan macam dah lama kenal. Selalu ke majlis ilmu dan berkongsi kebaikan. Masa saya di interview tadi, Alif dengar sama. Duduk dekat-dekat. Katanya bukan selalu dapat mendengar ustaz depan begini. Begitu juga mendengar kisah beliau buat saya terkesan sangat Bila kami berbual mengenai keluarga. Sedih sebak bila terfikir jika hari ini hari terakhir dan tiada esok lusa. Allah sayang. Bila beliau kata tiada yang kekal semuanya milik Allah. Dia pinjamkan semuanya. Sentisa bersyukur. Terus buat baik. Jangan korbankan kebaikan kita dengan melakukan kesalahan. Sedih rasa. Boleh dengar #fullvideo di #youtubeebitlew. #Subscribe #youtubeebitlew-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on


Menerusi ruangan komen, rata-rata mengakui tersentuh apabila memonton video yang dikongsikan serta memuji usaha Ebit mendekati para selebriti.

Sebelum ini, Ebit ada mendekati dan menasihati Aliff Aziz dengan penuh hikmah berikutan kontroversi hangat yang melandanya sejak kebelakangan ini.

Selain itu, Ebit juga memuat naik versi penuh video terbabit di laman YouTube miliknya.