Setiap minggu penonton Gegar Vaganza 2 (GV2), pengacara Nabil Ahmad pasti akan mengusik salah seorang peserta wanita, Farahdhiya.

Bagaimanapun kata Nabil, dia hanya mengusik Farahdhiya ketika berada di atas pentas sahaja.

“Saya hanya menegur Farahdhiya ketika di pentas GV2 sahaja. Kalau di belakang pentas atau rehearsal kami hanya ‘hai-hai’ macam itu sahaja.

“Mungkin di atas pentas saya nampak miang macam nak mengorat Farahdhiya, tetapi itu sebenarnya hanya untuk menceriakan suasana di auditorium Majlis Bandaraya Shas Alam (MBSA) sahaja,” katanya kepada Astro Gempak.

Tambah Nabil, isterinya Nazirah Ayub tidak pernah cemburu terhadap usikannya kepada Farahdhiya.

“Isteri saya tak pernah marah atau cemburu pun bila saya usik-usik Farahdhiya kerana dia tahu saya sedang bekerja.

“Tetapi ramai juga yang bertanya, betul ke saya dan isteri bergaduh seperti yang dinyatakan Jihan dalam konsert GV setiap minggu. Sebenarnya tidak. Semua yang diucapkan Jihan adalah sebahagian dari lawak-lawak kami supaya penonton tak bosan,”ujarnya.

Pada konsert separuh akhir minggu ini, GV2 menampilkan tujuh lagi peserta bersaing untuk merebut tempat ke final seterusnya memenangi hadiah wang tunai berjumlah RM100 ribu ringgit dan sebuah album single terbitan Astro.

Mereka diberi tugasan untuk menyanyikan lagu bertemakan ‘Karok Tarik’ iaitu lagu-lagu bernada tinggi yang sering menjadi pilihan di pusat Karaoke.

Antara Farahdhiya, Nassier Wahab, Haiza, Siti Nordiana, Ezad dan Azian Mazwan Sapuan siapa bakal mara ke konsert akhir minggu hadapan?

Mampukah Acong membuktikan kepada Datuk Seri Vida, imuniti yang diperolehinya pada minggu lalu akan dijadikan tiket ke konsert final?

Sama-sama kita saksikan konsert separuh akhir GV2 pada Ahad ini yang dibawakan secara langsung dari Auditorium MBSA, Shah Alam, disiarkan di saluran rasmi Astro Ria (saluran 104) dan saluran serentak Ria HD (saluran 123), pukul 9 malam.

Teks Oleh: Hafiza Kamarudin