Pelakon kacak, Syafiq Kyle, 27, menafikan dirinya menyimpan kisah cinta dengan aktres Mimi Lana.

Menurut Syafiq atau nama sebenarnya, Mohd Syafiq Shamim Abdul Razak, dia tidak pernah menyembunyikan hubungan rapatnya dengan Mimi.

"Saya tak sorok kisah cinta saya... Sembunyikan pun tidak. Cuma, saya tak pernah kongsikan kisah peribadi kerana tiada apa yang perlu dihebahkan.

"Sebenarnya, ramai yang tahu saya menjalin hubungan dengan Mimi. Tahun ini usia hubungan kami memasuki tahun yang keempat.

"Cuma, jika ada yang mahu menggandingkan kami dalam satu sesi fotografi, kami agak keberatan kerana tak banyak perkara yang boleh dikongsikan.

"Melainkan jika kami digandingkan dalam satu naskah, barulah ada perkara yang boleh diperkatakan nanti," katanya.

Tambah pelakon drama bersiri Mencintaimu Mr. Photographer ini, dia juga kurang bersetuju dengan pendapat yang mengatakan saham sesetengah selebriti akan berkurangan sekiranya mereka mempunyai pasangan.

"Saya tak rasa begitu. Saya sangat bertuah kerana mempunyai kelompok peminat setia, Skylovers Fans Club yang begitu menghargai dan menyokong kerjaya seni saya.

"Apa yang saya perhatikan, peminat saya menggemari lakonan yang saya tonjolkan. Mereka yang kekal setia dengan saya adalah mereka yang menggemari lakonan saya.

"Biarpun saya pernah berdepan dengan pelbagai kontroversi, mereka masih menyokong dan berada utuh di belakang saya.

"Jadi, bagi saya, peminat sebegini merupakan peminat yang berkualiti. Saya juga tak menghalang jika mereka men jadi peminat artis-artis lain juga," ujarnya lagi.

Someone’s birthday comes early this year! Thanks so much @maskteam and @skyloversfansclub sebab organized surprise birthday celebration untuk Capik semalam, siap dengan open house sekali. Memang terharu sungguh. And for those who came, thanks sebab sudi luangkan masa dengan Capik, kalau ada rezeki kita jumpa lagi. You guys memang out of this world punya awesome! #syafiqkyleopenhouse2019

Siaran dikongsi oleh Syafiq Kyle (@syafiqkylez) pada

Lots of love ? . . #Repost From @chaca94_cha (@save.repost) Saya sebagai wakil admin @skyloversfansclub Ingin mngucapkan ribuan terima kasih kepada tetamu yg hadir... Terlebih terkurang mohon maaf ye... Terima kasih kerana sudi dtg ke #syafiqkyleopenhouse2019 ....insha Allah kita berjumpa lagi di event yg akn dtg... Cc: @wannarl @minahpink @eykanaddy

Siaran dikongsi oleh SYAFIQ KYLE LOVERS FANS CLUB ? (@skyloversfansclub) pada

Happy birthday in advance capik! Kita surprise & celebrate awal sikit sebab nanti after 20 jun capik dah busy on shooting. May Allah always bless you, may be more success in your career. Thanks capik & management team for this raya event & thanks yang datang tadi, hope to see you guys on next event soon. Syafiq Kyle Open House 2019 16 June 2019 The Port, Bandar Utama Beautiful cake sponsor by @kekcaines #syafiqkylesopenhouse2019 #HappyBirthdaySyafiqKyleinadvance #Capikturns27 #SyafiqKyle #SkyloversFC #CapikNeverQuit #SkyloversNeverGiveUp #OurDambae

Siaran dikongsi oleh SYAFIQ KYLE LOVERS FANS CLUB ? (@skyloversfansclub) pada

#liveupdate Syafiq Kyle Open House 2019 16 June 2019 The Port, Bandar Utama Beautiful cake sponsor by @kekcaines Dessert by @faeza.kitchen @deliciousgalore @nanie_ariff #syafiqkylesopenhouse2019 #HappyBirthdaySyafiqKyleinadvance #Capikturns27 #SyafiqKyle #SkyloversFC #CapikNeverQuit #SkyloversNeverGiveUp #OurDambae

Siaran dikongsi oleh SYAFIQ KYLE LOVERS FANS CLUB ? (@skyloversfansclub) pada

Sedap m.nasir nyanyi ? #latepost Syafiq Kyle Open House 2019 16 June 2019 The Port, Bandar Utama #syafiqkylesopenhouse2019 #HappyBirthdaySyafiqKyleinadvance #Capikturns27 #SyafiqKyle #SkyloversFC #CapikNeverQuit #SkyloversNeverGiveUp #OurDambae

Siaran dikongsi oleh SYAFIQ KYLE LOVERS FANS CLUB ? (@skyloversfansclub) pada


Syafiq ditemui di majlis rumah terbuka anjuran kelab peminatnya, Skylovers Fans Club di The Port Bandar Utama, Damansara pada Ahad lalu.

Program yang turut melibatkan lebih 120 peminat ini turut dihadiri oleh peminat setia dari Singapura dan Brunei.

Selain itu, Syafiq turut menerima kejutan apabila hari lahirnya yang bakal jatuh pada 24 Jun ini diraikan oleh peminat terlebih dahulu.