Pelakon Nadiya Nisaa dan suami, Saiful Razman punyai pendirian sendiri dalam cara membesarkan kedua-dua anaknya yang masih kecil.

Tegas Nadiya, dia enggan menyerahkan tugas untuk menjaga dan mengasuh anak-anaknya terutama anak bongsunya, Aminah Rose kepada individu lain selain keluarga.

"Kami mengambil keputusan untuk membesarkan anak-anak tanpa perlu bantuan pembantu rumah atau menghantar ke pengasuh.

"Sekurang-kurangnya tunggulah sampai anak bongsu saya berusia dua tahun.

"Apatah lagi sekarang terlalu banyak berita tentang kes membabitkan pembantu rumah... Itu membuatkan saya lagi berat hati.

"Alhamdulillah, kata sepakat ini saya dan suami telah persetujui dan kami banyak berkompromi antara satu sama lain.

"Sekarang pun suami saya sudah menyewa studio yang berdekatan dengan kawasan rumah untuk memudahkan urusan kami sekeluarga," katanya kepada Gempak.

Berkongsi pengalaman selepas tiga bulan bersalin anak kedua, Nadiya akui situasinya sama seperti kali pertama menimang cahaya mata.

"Semuanya kena restart dan ingat balik. Maklumlah, anak sulung saya, Omar, sudah berusia lapan tahun, semua benda perlu beli baru dan barangan lama sudah tak boleh pakai lagi.

"Alhamdulillah, Aminah seorang bayi yang menyenangkan dan mudah untuk dijaga," ujarnya yang bersalin pada 1 Januari lalu.

Dalam perkembangan lain, Nadiya bakal muncul menerusi filem terbaharu Bu - Kasih Suci bergandingan dengan pelakon hebat antaranya Remy Ishak, Rashidi Ishak, Mawar Rashid, Wan Hanafi Su dan ramai lagi.

Filem Bu akan mula ditayangkan pada hari ini, 11 April 2019!