Pelakon Jasmin Hamid nekad untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap beberapa pengguna laman sosial yang bertindak menghina dan mencela anak perempuannya.

Menerusi kemas kini terbaharu, Jasmin telah membuat laporan polis terhadap pihak yang terbabit selain mengeluarkan saman.

"Kepada para netizen bully cyber yang telah mencela anak perempuan saya, boleh tunggu saman dari saya.

"Ada lebih daripada 15 nama di dalam police report yang akan diambil tindakan undang-undang atas tindakan mencela yang tidak berasas di IG dan FB saya serta blog.

"Segala butiran bully cyber telah ada pada pihak polis," tulisnya menerusi akaun Instagramnya malam tadi.

Nekad bak kata Jasmin, tindakan itu sebagai amaran selepas sekian lama berdiam diri biarpun dipijak oleh individu yang tidak pernah dikenalinya.

"Jika selama ini saya hanya abaikan dan block segala komen negatif tapi kali ini saya bertegas memgambil tindakan kepada netizen bully cuber yang tidak bertanggungjawab serta agresif melemparkan celaan kepada anak perempuan saya tanpa sebab yang munasabah.

"Adakah anda tidak merasa takut mencela anak yatim? Mereka ni pun bukan supporters saya!

"Pihak berkuasa sentiasa menunggu butiran bully cyber yang masih ingin melemparkan celaan atau fitnah di laman sosial saya untuk diambil tindakan undang-undang!

"Saya harap tiada lagi nama-nama yang akan di tambah di dalam list cyber bully ini selepas ini!" tambahnya.

Kepada para NETIZEN BULLY CYBER yang telah MENCELA anak perempuan saya, boleh tunggu SAMAN dari saya.. Ada LEBIH DARI 15 NAMA di dalam police report yang akan di ambil tindakan undang-undang di atas tindakan MENCELA yang tidak berasas di IG dan FB saya serta BLOG.. Segala butiran BULLY CYBER telah ada pada PIHAK POLIS! . . Saya sebagai seorang IBU sudah pasti akan melindungi anak-anak saya dan mohon hak perlindungan dari pihak berkuasa sebagai seorang WARGANEGARA MALAYSIA.. INI JANJI SAYA KEPADA KEDUA ARWAH IBUBAPA SAYA DAN KEPADA ALLAH untuk menjaga keluarga hingga akhir hayat saya.. ????? . . Jika selama ini saya hanya abaikan dan block segala NEGATIVE COMMENTS tapi kali ini saya bertegas MENGAMBIL TINDAKAN kepada NETIZEN BULLY CYBER yang TIDAK BERTANGGUNGJAWAB serta AGRESIF melemparkan CELAAN kepada anak perempuan saya tanpa sebab yang munasabah.. Adakah anda tidak merasa takut MENCELA ANAK YATIM?? Mereka ni pun bukan SUPPORTERS saya! Pihak berkuasa sentiasa menunggu butiran BULLY CYBER yang masih ingin melemparkan CELAAN atau FITNAH di laman sosial saya untuk di ambil tindakan undang-undang! Saya harap tiada lagi nama -nama yang akan di tambah di dalam LIST BULLY CYBER ini selepas ini! . . Moga ini boleh di jadikan IKTIBAR buat para BULLY CYBER sebelum memberi sebarang komen yang ada unsur-unsur NEGATIVE di laman sosial sesiapa sahaja.. . . TERIMA KASIH kepada supporters saya yang MENGIRIMKAN NEGATIVE COMMENTS untuk saya bawa ke pihak berkuasa dan pihak pengadilan. Terima kasih juga kepada supporters saya yang tidak henti-henti beri semangat dan doa buat saya dan keluarga saya.. ?????? . . Jaga LISAN dan UCAPAN sebelum bertindak kerana semuanya akan DI HISAB walaupun di dalam hati! Kerana mulut, badan binasa! . #cyberbully #negativepeople #negativevibes #ibuanak #motherdaughter #allahmahmengetahui #anakyatim

A post shared by jasminhamid (@jasminhamidjh) on


Sebelum ini tular gambar Jasmin bersama anak perempuannya di media sosial bersama kata-kata cacian yang menyifatkan anak gadisnya kelihatan seperti mak nyah.

Perkara itu mencetuskan rasa tidak puas hati Jasmin hingga tampil menjelaskan identiti sebenar gadis itu.