Bayangkan, jika orang yang anda sayangi sepenuh jiwa hilang begitu sahaja, pergi meninggalkan anda tanpa sebarang tanda?

Pelakon kacak, Zul Ariffin berhadapan dengan situasi cemas apabila isterinya hilang!

Pastinya rasa gementar, takut, berdebar dan cemas bersatu dalam emosi yang tidak menentu apabila Zul kehilangan insan yang disayanginya sepenuh jiwa.

Semuanya terjadi kepada Zul dalam filem terbaru terbitan Skop Productions dan Astro Shaw. Misteri Dilaila!

Regrann from @elizabethtsm - Sweetnya Dilaila dgn husband dia harini. ? Chehhh.. #JefriSygDidi #CintaAbadi. Hahhahahah @zul_ariffin #misteridilaila .. . . . Baju : @cococonceptstore #cococonceptstore #konichiwa #japanfashion #ajapanfashionco

A post shared by norlizzyputri (@zul_aydafanss) on

Korang rasa kita ada chance tak kalau nk join pertandingan menari tango hahahhahaha ?? @zul_ariffin #misteridilaila Credit @elizabethtsm

A post shared by @ lara.noah on

Zul kata janganlah malu ?? • Regrann from @athirazainudin - sis kat tepi tutup mata je #malu ???#misteridilaila #jeffri #dilaila

A post shared by Salina Tun (@sallynatun) on


Memegang watak sebagai Jefri, Zul mendalami peristiwa misteri yang melibatkan kehilangan isterinya, Dilaila (Elizabeth Tan).

Misteri Dilaila mengisahkan pasangan suami isteri, Jefri dan Dilaila yang bercuti di sebuah banglo di Bukit Fraser.

Malam pertama disana, Jefri diganggu dengan kejadian aneh yang menakutkan. Keesokan harinya, Jefri mendapati isterinya sudah hilang.

Imam Aziz (Namron) pula muncul dengan berita gembira. Dia memberitahu, isterinya sudah ditemui dalam keadaan selamat.

BOOM!!!???? [ #MisteriDilaila : 21.02.19 ] Bila mata tak memerhati..Persepsi menjadi ganti….#MisteriDilaila di pawagam 2 MINGGU lagi. #MisteriDilaila bakal terungkai di pawagam mulai 21 FEBRUARI 2019 #misteridilaila #inibukanisterisaya #imyourwife #imsorrysayang #AstroShaw #SkopProductions

A post shared by zul_ariffin (@zul_ariffin) on


Jefri bagaimanapun terkejut wanita yang muncul bersama Imam Aziz bukan isterinya (Sasqia Dahuri). Wanita itu mengakui dirinya adalah Dilaila.

Persoalan mula bermain di fikiran, siapa betul dan salah dalam situasi berkenaan. Mampukah Jefri merungkai misteri kehilangan isterinya?

Jangan lupa saksikan filem hebat ini yang mendapat sentuhan sutradara terkenal, Syafiq Yusof di pawagam seluruh negara bermula 21 Februari 2019!