Pelakon Jasmin Hamid mengakui mahu anaknya, Haziq MacQuistan menjadi pelakon yang terbaik atas usahanya sendiri.

Menerusi entri di Instagram (IG), Jasmin berkongsi gambar ketika sedang duduk di tepi parit semata-mata mahu melihat dan membantu anaknya ketika berada di lokasi penggambaran.

"Aturan Allah adalah yang terbaik buat hambaNya. Adoii, ada pulak Paparazi dekat set. Saya paling malu nak datang set orang lain tapi di sebabkan Big Boss, saya turutkan juga.

"Ibu sanggup duduk tepi parit pun tak kisah la uols demi anak. Kebetulan saya ada free time. Dapatlah saya pantau dan bagi support pada Big Boss @ihmian berlakon.

"1st time kan Big Boss berlakon. Kena pastikan Big Boss faham apa yang harus di buat mengikut kehendak skrip supaya tidak menyusahkan mereka yang terlibat dan dapat hasil yang terbaik.

Aturan Allah adalah yang terbaik buat hambaNya..Adoii.. ada pulak PAPARAZZI kat set..?. Saya paling MALU nak datang SET ORANG LAIN tapi di sebabkan Big Boss, saya turutkan juga..Ibu SANGGUP DUDUK TEPI PARIT pun tak kisah la uols DEMI ANAK dan di temani oleh anak-anak kampung sini yang sangat baik .. Kebetulan saya ada FREE TIME. Dapatlah saya PANTAU dan bagi SUPPORT pada Big Boss @ihmian berlakon.. Ist time kan Big Boss berlakon... Kena pastikan Big Boss faham apa yang harus di buat mengikut kehendak skrip supaya tidak menyusahkan mereka yang terlibat dan dapat hasil yang terbaik.. Lama-lama nanti, pasti Big Boss akan faham dan perbaiki setiap kesilapan dan kelemahan.. Buat permulaan ni, Big Boss harus kerja keras dulu.. Saya pulak yang nervous setiap kali Big Boss masuk set sebab nak pastikan Big Boss buat yang terbaik sebagai BUDAK BARU.. Bukan senang nak jadi yang TERBAIK.. Harus usaha,rajin dan cekal.. Saya nak Big Boss jadi yang PELAKON TERBAIK atas usaha dia sendiri. Bukan sebab saya ibunya juga seorang pelakon.. Selebihnya semua datang dari ALLAH.. Hebat Bukan? #artismalaysia #pelakonmalaysia #actress #acting #terimakasihallah #syukurselalu #mother #hebatbukan

A post shared by jasminhamid (@jasminhamidjh) on


"Lama-lama nanti, pasti Big Boss akan faham dan perbaiki setiap kesilapan dan kelemahan. Buat permulaan ni, Big Boss harus kerja keras dulu. Saya pulak yang nervous setiap kali Big Boss masuk set sebab nak pastikan Big Boss buat yang terbaik sebagai budak baru.

"Bukan senang nak jadi yang terbaik. Harus usaha, rajin dan cekal. Saya nak Big Boss jadi yang pelakon terbaik atas usaha dia sendiri.

"Bukan sebab saya ibunya juga seorang pelakon. Selebihnya semua datang dari ALLAH.. Hebat Bukan," tulisnya.

Rata-rata memuji sikap yang ditunjukkan oleh Jasmin dan mereka mendoakan agar anaknya dapat menjadi hebat sepertinya suatu hari nanti.