Pelakon cantik, Nelydia Senrose yang baru sahaja pulang dari menunaikan ibadah Umrah di Tanah Suci Mekah memohon doa yang baik-baik dari semua pihak.

"Saya akui ramai peminat yang menantikan perubahan saya, lebih-lebih lagi selepas pulang dari Umrah. Namun begitu, saya memohon agar tidak diberikan tekanan untuk saya berubah.

Ya Allah, keep my heart sealed from all which is not written for me and if there is hatred in our hearts, change it to love. Amin amin Ya Rabbal ‘Alamin

A post shared by @ nelydiasenrose on


"Biarlah perubahan itu datang sendiri secara perlahan-lahan tanpa tergesa-gesa. Semua orang mahu berubah dan saya juga tidak terkecuali.

"Berhijrah itu memang senang, tetapi untuk terus kekal istiqamah itu agak sukar. Berikan saya masa dan saya memohon peminat mendoakan yang terbaik untuk saya," kata kakak kepada aktres Raysha Rizrose ini.

You are where Allah wants you to be at this very moment. Every experience is part of His divine plan. My every subuh date here in Mecca. Alhamdulillah ✨?

A post shared by @ nelydiasenrose on


Nelydia ditemui di majlis sambutan hari lahir Datuk Seri Siti Nurhaliza yang ke-40 di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Tambah pelakon drama bersiri Lafazkan Kalimah Cintamu ini, dia memasang impian untuk ke Mekah dan Madinah setiap tahun.

Welcoming 2019 with lots of love and happiness. InsyaAllah. ✨

A post shared by @ nelydiasenrose on


"Pengalaman terbabit sangat menakjubkan. Saya langsung tidak fikirkan mengenai bebanan kerja atau hal-hal lain kerana fokus saya memang untuk beribadah.

"Bangun tidur sahaja, saya terus rasa bersemangat untuk menjalani hari di Mekah dan Madinah. Jika diberikan peluang, saya teringin untuk ke sana setiap tahun dan jika diberikan rezeki, saya mahu mengerjakan ibadah Haji pula," kata Nelydia menutup bicara.

Ya Habibi ?

A post shared by @ nelydiasenrose on