Nasib nampaknya menyebelahi kumpulan Taman selepas turut sama mengesahkan tempat ke final Maharajaya Lawak Mega 2018 (MLM 2018) pada Jumaat ini.

Juri MLM 2018, Remy Ishak berpandangan persembahan Taman pada saingan semi final agak lambat 'pick up' meskipun kesemua lima peserta yang bertanding memberikan persembahan yang terbaik.

"Saya faham Taman lebih mementingkan cerita. Jadi, 'development' untuk komedi mereka agak lambat tapi sepatutnya untuk persembahan kedua mereka sudah 'pick up'," katanya kepada Astro Gempak.



Biarpun produksi MLM 2018 membuat gimik dengan tiada penyingkiran pada malam itu, ia seolah memberi peluang kedua buat Taman untuk memperbaiki persembahan mereka agar lebih baik pada saingan final nanti.

"Saya rasa Taman sudah kena 'pick up' kali ini sebab minggu depan adalah final.

"Saya faham lakon layar mereka memang bagus. Sekarang ini pelawak lain pada minit pertama dah terus bagi. Kalau lambat agak bahaya untuk 'pick up'," katanya.

Akuinya, persembahan semua peserta pada semi final menunjukkan mereka berjuang habis-habisan untuk memastikan mara ke final.

"Semi final pun macam final. Di pihak juri juga rasa tak menyesal memilih mereka untuk berada di dalam semi final dan terus ke final.

"Saya bersama Douglas Lim, Tya Arifin dan Scha Alyahya membuat pilihan yang bagus," katanya.

Jangan lupa menonton MLM 2018 setiap Jumaat jam 9 malam menerusi Astro Warna (saluran 132), Warna HD (saluran 124), Astro GO dan On Demand.

Teks oleh: Elrafaei Sapi

Foto: Astro Gempak