Penyampai radio ERA dan selebriti media sosial terkenal, Jaa Suzuran mewakili Malaysia untuk bersaing dengan sembilan influencer lain yang datang dari pelbagai negara Asia.

Menerusi program realiti The Amazing Sunway City Challenge yang diadakan di Sunway City Kuala Lumpur, Jaa bersaing dengan Medyo Maldito (Filipina), RJ Abhinav (India), Michelle Joan (Indonesia), Matthew Stewart (Singapura), Ironbull (Taiwan), SorDor Style (Thailand), Gong Yi (China), Hong Young Gee (Korea Selatan) dan Hadia Ghalebhave (Mesir).

Task Abe sekarang ialah abe jaa kena tangkap gambar kat lions head ni using Samsung phone with Samsung S Pen and post kat ig , If we can see at lions mouth got a S Pen , Thats not a straw okay . Hehe Fyi Chance untuk menang task ni abe jaa kena gain LIKES paling banyak . Can you guys share and like for Abe Jaa ? #DemiMalaysia ?? #MALAYSIABoleh #TheAmazingSunwayCityChallenge #Sunway #Samsung @sunwayreshotel @sunwaymedical @sunway_pyramid @sunwayuniversity @sunwaylagoonmalaysia @sunway_city

A post shared by Jaa ERA (@jaasuzuran) on

Bismillah , Abe Jaa representing Malaysia ?? untuk #TheAmazingSunwayCityChallenge , Competing with 9 more Asian countries , wish abe jaa goodluck okay ? Any update watch on my igstory . Bismillah @mindorder ☺️ #Sunway #Samsung @sunwayreshotel @sunwaymedical @sunway_pyramid @sunwayuniversity @sunwaylagoonmalaysia @sunway_city

A post shared by Jaa ERA (@jaasuzuran) on


Mereka yang memiliki seramai 25 juta pengikut secara keseluruhan bertarung di sekitar lokasi utama di Sunway City untuk memenangi gelaran juara The Amazing Sunway City Challenge, mata Sunway Pals bernilai RM25,000 dan sebuah telefon pintar Samsung Galaxy Note9.

"Penonton akan dapat meneroka tarikan yang tersedia menerusi video dan perutusan media sosial. Mereka juga akan terhibur dengan gelagat influencer yang sedang bertarung.

"Penonton juga boleh menyertai peraduan yang akan dilancarkan di dalam empat episod web program ini yang bakal besiaran.

"Sejajar dengan kehidupan hari ini yang tersambung secara dalam talian, pengguna media sosial dapat melangkaui sempadan yang membolehkan kita mendekatkan lagi dunia," kata HC Chan selaku Ketua Pegawai Eksekutif Kompleks Beli-Belah & Taman Tema Sunway.

Mereka terpaksa mengharungi aktiviti-aktiviti mencabar termasuk merasai pengalaman mencuba Vuvuzela (gelongsong air terbesar dunia di Sunway Lagoon), bertarung di gelanggang ski ais Sunway Pyramid serta banyak lagi tarikan yang disediakan!

Empat episod web program ini akan ditayangkan pada Februari ini menerusi beberapa platform rasmi, termasuklah platform rasmi media sosial Sunway City dan WebTVAsia.