Pengarah filem Gol & Gincu Vol. 2, Umi Salwana mendedahkan pelakon Ummi Nazeera menghadapi cabaran yang agak banyak ketika penggambaran.

Cabaran utama Ummi adalah apabila banyak melakukan babak mengayuh basikal sehingga dia hampir putus asa kerana terlalu penat.

“Babak mengayuh basikal banyak memberi cabaran kepada Ummi Nazeera kerana perjalanannya agak jauh dari turun bukit hingga naik bukit.

“Sampai satu masa tu, dia hingga menangis seorang di dalam kereta dan mengadu sangat penat.

“Tapi pujian harus diberikan kepadanya, macam mana penat sekalipun babak mengayuh basikal itu dilakukan dengan sangat baik,” katanya.

Umi mendedahkan perkara tersebut ketika temu bual di sebalik tabir filem GG2 tersebut.

*ig embed

Filem arahan sulung Umi Salwana Omar itu turut dibarisi pelakon utamanya Diana Danielle dan Ummi Nazeera serta pelakon asalnya Sazzy Falak serta Sharifah Amani dan pelakon baharu lain seperti Syafiq Kyle dan Aedy Ashraf dan

Terdapat juga wajah baru lain seperti Jad Hidhir, Intan Serah, Tiara Anchant, Nik Nasuhan, Annabel Michael, Grace Ng dan Iezahdiyana Alaudin.

Astro Gempak akan menjadi hos kepada laman web rasmi GG2 di mana penonton yang belum berpeluang menonton filem asal yang dihasilkan pada tahun 2005 dapat menyaksikan dan mengetahui lebih lanjut mengenai barisan pelakon, kisah di sebalik tabir dan pelbagai promosi hebat GG2.

GG2 mengisahkan tentang Zak (Diana Danielle) dan Yaya (Ummi Nazeera) pelajar yang memiliki nama asal yang sama iaitu Zakiah tetapi personaliti yang jauh berbeza.

Akibat tercetusnya pergaduhan mereka di khalayak ramai sehingga tular di media sosial, mereka elah dikenakan tindakan disipilin untuk melakukan kerja amal.

Zak dan Yaya memilih untuk melakukan kerja amal di rumah remaja bermasalah yang dikenadlikan oleh Jijie (Sharifah Amani). Pelbagai konflik berlaku ketika mereka cuba membantu Jijie dan gadis-gadis tersebut.

Karya terbitan Red Films itu bakal menemui penonton di pawagam seluruh Malaysia sejak 25 Oktober lalu.