Pelakon dan penyanyi Indonesia, Acha Septriasa, 29, berkongsi video momen kelahiran anak pertamanya, Bridgia Kalina Kharisma atau Brie di laman Instagram miliknya.

Video tersebut dimuat naik bersempena hari jadi pertama Brie yang disambut semalam.

"Hari yang sama di hari ini, masih terbayang bahagianya, masih terbayang 'sakit'nya, dan masih bergenang air mata melihat wajah kecilmu, selamat ulang tahun pertama Brie," tulis Acha.

Hari yang sama di hari ini 20 September 2017 , masih terbayang bahagia nya, masih terasa sedikit rasa 'sakit' nya .. masih menggenang air mata mengingat wajah kecil mu.. selamat hari Ulang Tahun yang pertama BRIE #repost Telah lahir si kecil pertama ku BRIDGIA KALINA KHARISMA dengan berat 3,20 kg dan panjang 47 cm pada tanggal 20 September 2017 , pukul 12.14 waktu NSW , di Royal Hospital for Women, Sydney AU video edited by @jicproduction Song : Nichole Nordeman - Slow Down

A post shared by Jelita S Kharisma (@septriasaacha) on


Brie dilahirkan di Royal Hospital for Women, Sydney pada 20 September tahun lepas.

Selain video tersebut, Acha turut memuat naik beberapa foto bersama suami dan anaknya meraikan hari istimewa itu.

Bridgia surprise birthday Party ?? True and the rainbow kingdom ?? #wishingTree share your wonderful wishes with me ! Zip zap zu i Choose you!!

A post shared by Jelita S Kharisma (@septriasaacha) on


Acha mula menjejak kaki ke industri hiburan Indonesia pada tahun 2005 dan semakin dikenali di Malaysia selepas kemunculannya dalam filem Heart dan Love Is Cinta.