Masih gagah dengan kehebatan vokal yang padu, penyanyi legenda Datuk Ramli Sarip kini mempunyai bisnes kafe sendiri yang tidak diketahui ramai peminat.

Jelasnya, kafe yang beroperasi di Singapura itu bukan perancangan untuk memperlahankan kerjaya seni mahupun bersara dari bidang muzik.

Sebaliknya, sebagai satu hobi dan mengisi masa lapang beliau juga berasa seronok untuk menjalankan bisnes itu bersama tiga rakannya yang lain.



Bekas penyanyi Sweet Charity ini memberitahu kafe yang dikenali sebagai Safari Steak House terletak di 57 Haji Lane sudah beroperasi di kawasan Arab Street sejak dua bulan lalu.

Menariknya, dekorasi kafe itu yang mempunyai 10 meja dan kira-kira 20 hidangan turut dihiasi dengan poster penyanyi popular antaranya Led Zeppelin, ACDC, Guns N Roses, Pink Floyd, Beatles dan Bob Marley.

Meskipun kawasan bisnesnya itu juga mempunyai banyak kafe, penyanyi berusia 66 tahun yang digelar Papa Rock ini tidak mempunyai niat untuk bersaing.



Ujarnya, beliau tidak pernah terfikir tentang persaingan sebaliknya, menganggap rezeki masing-masing.

Malah, beliau berpesan agar dalam kehidupan kena banyak bersyukur dan berterima kasih selain perlu yakin pada rezeki daripada Allah.

Teks oleh: Elarafaei Sapi
Sumber: Berita Mediacorp Singapura

Foto: IG @ramlisaripofficial & Berita Mediacorp Singapura