Perkembangan dan tumbesaran anak-anak menjadi perhatian dan keutamaan setiap ibu bapa.

Sebagai ibu bapa, kita harus mengetahui khasiat susu untuk kanak-kanak yang sedang membesar.

Ini bagi memastikan mereka mendapat pemakanan yang diperlukan untuk membesar dengan sihat dan ceria sepanjang zaman kanak-kanak.

Susu adalah sejenis makanan yang amat kaya dengan nutrien. Ia adalah sumber vitamin dan mineral yang baik.

Bagaimanapun untuk keperluan tumbesaran anak anda, bermain juga penting untuk perkembangan minda mereka.

Kajian mengatakan, bermain menggalakkan kanak-kanak untuk menggunakan kreativiti ketika membina imaginasi, fizikal dan kekuatan emosi. Bermain juga penting untuk kesihatan otak dan perkembagan fizikal.

Selain itu, bermain juga secara tidak langsung membenarkan kanak-kanak untuk belajar bekerja dalam kumpulan, untuk berkongsi, bertolak ansur, menyelesaikan masalah dan belajar untuk berani berkata-kata.

Bagi mendapatkan kelengkapan itu, susu UHT MARIGOLD ada jawapannya.

Susu UHT MARIGOLD mempunyai nutrien yang lengkap untuk perkembangan anak-anak kerana ia percaya bermain dengan anak-anak dan meluangkan masa bersama ibu bapa adalah elemen yang penting untuk tumbesaran mereka.

Susu UHT MARIGOLD mempunyai formula ‘boneplus’ di mana ia baik untuk penyerapan kalsium yang lebih baik untuk pertumbuhan tulang.

Ibu bapa boleh meluangkan masa dengan membuat aktiviti fizikal seperti bermain bola keranjang dan bowling. Selain itu, anda juga boleh mencuba aktiviti luar seperti berkelah, melakukan senaman bersama atau mencari harta karun dan sebagainya.

Oleh itu, penting untuk ibu bapa bermain serta meluangkan masa bersama anak-anak dan dalam masa yang sama membekalkan nutrien yang secukupnya.

Jadi, susu UHT MARIGOLD adalah formula yang tepat untuk membantu anda bermain dengan anak-anak dan dalam masa yang sama mengekalkan tenaga dan tulang yang kuat.

Mudah sahaja, bagi melakukannya anda hanya perlu mengambil dua kotak susu UHT MARIGOLD 200ml sehari untuk permulaan yang hebat setiap pagi.

Setiap titisan susu UHT MARIGOLD diperkaya dengan kebaikan seperti 50 peratus keperluan protein 67 peratus keperluan kalsium dan lebih 100 peratus keperlan harian vitamin A dan D.

Susu UHT MARIGOLD di pek dalam kotak seberat 1 liter dan 200ml. Ia mempunyai empat perisa kesemuanya iaitu susu berkrim, rendah lemak, Strawberi dan Coklat.

Layari www.marigold.com.my untuk info lanjut.

Sumber dari “Pengambilan Nutrien yang disyorkan untuk Malaysia 2005, berumur 4 – 6 tahun”