Bekas penyanyi kumpulan Elite, Abby Abadi meluahkan rasa kesal apabila ada sebilangan anak-anak yang geli untuk bersalaman dengan ibu dan ayah masing-masing.

Menurut entri di Instagram (IG), Abby mengakui dia tidak heran apabila ada ibu bapa yang sering diabaikan oleh anak-anak apabila mereka sudah tua dan sakit.

"Alhamdullillah, singgah jenguk Mak dan Ayah. Belikan makan. Mandikan & basuh uk uk Ayah tadi dgn suami.

"Saja share sebab ramai sangat anak-anak zaman sekarang yang geli dengan Mak dan Ayah sendiri.

"Nak salam pun taknak, yang tak heranpun nak jaga masa Mak dan Ayah sakit jangan cakaplah, berlambak.

Alhamdullillah ❤️ Singgah jenguk Mak/Ayah. Belikan makan. Mandikan & basuh uk uk Ayah tadi dgn suami @jaiezzany. (saja share sbb ramai sangat anak2 zaman skrg yg geli dgn Mak Ayah sendiri), nk salam pun taknak, yg tak heranpun nk jaga masa Mak Ayah sakit jangan cakaplah, berlambak ? . Harap Anak5 Mama nanti tak mcm tu ye. Semoga apa yg Mama/Abah buat jadi contoh utk anak5 utk masa akan dtg ? @danishhakim_243 @marissadania_ @mariadanishahakim_2008 @daiyandayana_ . ps: Mama pun sbnrnya tak harap umur panjang.. Takut kalau umur sampai 70an,80an. Tak terbayang huhu... Bengkok sikit je harap ALLAH ambillah nyawa sbb taknak menyusahkan anak5 & org lain.. amin ?

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on


"Harap Anak-anak Mama nanti tak macam tu ye. Semoga apa yang Mama dan Abah buat jadi contoh untuk anak-anak untuk masa akan datang," tulisnya.

Rata-rata mengakui bersetuju dengan apa yang diperkatakan oleh Abby dan berharap agar lebih ramai ibu bapa dapat memberi contoh serta didikkan yang baik kepada anak-anak mereka.