Lepas Hijab, Apa Alasan Nikita Mirzani

Lepas Hijab, Apa Alasan Nikita Mirzani
Nikita Mirzani bikin heboh dunia hiburan tanah air Indonesia lagi.

Belum usut punya masalah dengan banyak orang termasuk ribut dengan suami sirinya, Dipo Latief, Nikita kini mengundang kontroversi apabila melepas hijabnya.

Foto Nikita melepas hijab dikongsi oleh wanita itu menerusi unggahan dalam Instagramnya semalam. Tindakannya itu langsung mendapat respon beragam dari warganet.


(Foto terkini Nikita yang menanggalkan hijabnya menuai kontroversi dalam kalangan warganet.)

Masakan tidak, model berusia 32 tahun itu baru aja memilih untuk berhijab pada Juli lalu.
Wanita yang mesra disapa Niki itu mengaku dia berhijab dan membuang imej seksinya kerana bersyukur Allah sentiasa memudahkan urusan kehidupannya.

Dia pernah dikutip berkata: “Terus Niki berpikir, apa yang kurang dalam hidup ini, oh iya kebahagiaan dan ketenangan di jalan Allah yang Niki belum pernah rasain. Ketika Niki memutuskan untuk berhijab di situ Niki merasa seperti lahir kembali. Niki tenang banget.”


(Sekitar lima hari lalu, Nikita masih berposing dengan penampilannya berhijab.)

Justeru apabila pemain film Lihat Boleh, Pegang Jangan itu melepas hijabnya dengan beberapa siri foto terkininya berambut pirang, dia telah menuai cemuhan.

Banyak yang mencemuh aktris yang kini menjadi tersangka terkait kasus dugaan diskriminasi anak dengan mantan suami, Sajad Ukra itu sengaja menuai sensasi biar terus punya pekerjaan lagi.

Sehingga pemberitaan ini ditulis, Nikita belum memberi jawaban atau alasan mengapa dia berbuat demikian.

Instagram: Nikita Mirzani

Oleh: Maliah Surip

Artikel Berkaitan