Pengacara dan pelakon Awal Ashaari mengakui kesal apabila dirinya ditipu oleh seorang pengurus artis.

Menurut Awal, dia menuntut individu tersebut agar segera untuk memulangkan semula wang hasil kerjanya sebelum tindakan undang-undang diambil.

"Sebenarnya sudah setahun saya memberi peluang kepada individu terbabit untuk memulangkan semula wang hasil kerja saya namun sehingga kini dia masih tidak berbuat demikian.

"Individu ini merupakan orang tengah dan wang hasil kerja saya dibayar menerusinya tetapi dia menggunakan dahulu duit saya itu dan tidak bayar kepada saya sehingga sekarang.

"Saya ada cuba untuk menghubunginya untuk berbincang secara baik namun pelbagai alasan diberikan dan perkara ini membuatkan saya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakkan undang-undang kepadanya.

"Ini kerana saya ada segala dokument yang sah mengenai perkara ini dan rupanya ramai juga selebriti lain yang pernah kena tipu dengan orang yang sama,” katanya kepada Astro Gempak.

Awal berkata demikian ketika ditemui pada majlis memperkenalkan duta jenama kenderaan pelbagai guna (MPV) Maxus Weststar G10 di Weststar, di Glenmarie, Shah Alam, pada Isnin.

Semasa majlis tersebut, Awal bersama isteri, Scha Alyahya dan anak mereka, Lara Alana dilantik sebagai duta bagi automobil tersebut selama setahun.

Teks Oleh: Rozaimi Zubaidi

Foto: Instagram