Penyanyi Ani Maiyuni mengakui dirinya masih setia dengan irama dangdut biarpun sambutannya tidak seperti dahulu.

Pemilik nama penuh Aishah An-Nur Osman yang mula dikenali dengan lagu Sedap ini menjelaskan irama tersebut sudah sebati dengan dirinya.

"Saya masih setia dengan dangdut kerana irama tersebut yang memperkenalkan nama saya dalam bidang muzik. Saya setia dengan dangdut yang memang sudah sebati dengan saya.

"Bukan saya tidak boleh menyanyikan lagu-lagu genre lain, tetapi genre dangdut semakin kurang mendapat sambutan di negara kita. Lihat sahaja di Indonesia, irama dangdut masih utuh bertahan dan popular sehingga kini," katanya lagi.

Dalam pada itu, Ani juga tidak mahu tergesa-gesa dalam menghasilkan buah tangan terbaru untuk peminat di luar sana.

"Saya memang menyimpan hasrat untuk tampil dengan lagu baru tetapi saya tak mahu tergesa-gesa atau terkejar-kejar.

"Saya mahu menghasilkan produk berkualiti yang dapat meninggalkan kesan untuk semua pendengar di luar sana," katanya ketika ditemui di majlis prebiu juadah Ramadan Hotel Royal KL baru-baru ini.

Assalamualaikum & Good Afternoon everyone!! Ramadan is just around the corner and this year, Hotel Royal Kuala Lumpur brings you closer to authentic Malacca cuisine with Aneka Sajian Melaka Bandar Bersejarah! EARLY BIRD PROMOTION starts from 01st - 30th April 2018 at RM60.00 Nett per person. Feel free to call 603 - 2148 6888 ext 2887 / 2855 for reservations or enquiries. You can also DM or WhatsApp me at 016 - 330 7171. #ramadan2018 #hotelroyalkualalumpur #anekasajianmelakabandarbersejarah #fastingmonth2018 Cheers ?

A post shared by Hotel Royal Kuala Lumpur (@hotelroyalkl) on


Ani diberi kepercayaan bagi menghiburkan pengunjung Hotel Royal sepanjang Ramadan buat tahun kelima bersama selebriti serba boleh, Kelly Azman.

"Syukur, sudah lima tahun saya dan Kelly menghiburkan pengunjung di hotel ini sepanjang bulan Ramadan.

"Saya amat selesa bekerja dengan Kelly kerana dia seorang yang berbakat serta mudah dibawa berbincang," katanya lagi.

Teks: Kamaruddin Razal
Foto: Malaysian Gazzette