Konsert akhir Gema Gegar Vaganza 2 (GGV2) telah berlangsung dengan meriah di Dewan Sri Putra, Bukit Jalil malam tadi.

Bertemakan Gema Akhir, enam bintang GGV2 menyampaikan sebuah lagu solo dan bertarung dalam pusingan battle untuk merebut gelaran juara.

Fitri Haris yang menyampaikan lagu Zinnirah serta lagu Al Nuraa... Yang 5... Yang 6... ketika pusingan battle dinobatkan sebagai pemenang dan berjaya menewaskan lima peserta lain.

Semua peserta GGV2 memberikan saingan sengit membuatkan juri tetap Farihin Abdul Fattah, Oki Setiana Dewi dan juri jemputan Datuk M. Nasir sukar untuk menentukan siapa yang layak berada di kedudukan juara.

Di bawah merupakan kedudukan peserta berdasarkan format pemarkahan 100% oleh juri profesional dan komen-komen yang telah diberikan:

Solo

Fitri Haris - Zinnirah (89.27%)

"Nyanyi bagus dan ada simbolik persembahan tersendiri" - Datuk M. Nasir.



Adeep Nahar - Sedetik Lebih (89%)
"Adeep telah mencampakkan kecintaan yang mendalam kami terhadap Rasulullah menerusi persembahan anda. Tahniah!" - Farihin Abdul Fattah.



Awi Rafael - Sandaran Hati (79.6%)
"Saya tak akan faham apa yang awak buat, dari segi persembahan, saya terhibur," - Datuk M. Nasir.



In Team - Rabiatul Adawiyah (77.47%)
"Indah sekali. Very simple tapi membawa saya berada di suatu tempat dan suatu masa" - Oki Setiana Dewi.



Heliza & Hazwani - Wassini (76.2%)
"Jika minggu sebelum ini, saya lihat persembahan anda berdua menampilkan ciri wanita yang penuh kelembutan, tetapi minggu ini anda menonjolkan sifat wanita yang tegas. Saya suka persembahan ini," - Oki Setiana Dewi.



Brothers - Mimpi Laila (76.13%)
"Persembahan yang simple tetapi ketat. Brothers menyampaikan sesuatu yang santai tetapi sampai. Tahniah!" - Farihin Abdul Fattah.



Battle

In Team vs Brothers
Al Haq Yang Satu



Awi Rafael vs Heliza & Hazwani Helmi
Pejamkan Mata



Adeep Nahar vs Fitri Haris
Al Nuraa.. Yang 5... Yang 6...



GGV2 bersiaran secara langsung dari Dewan Sri Putra, Bukit Jalil pada setiap Sabtu, pukul 9.00 malam serta boleh ditonton di Astro Oasis (saluran 106) dan Astro Maya HD (saluran 135).

Jika anda terlepas menonton konsert mingguan GGV2 atau ingin mendapatkan segala informasi mengenai GGV, klik ---> GemaGegarVaganza.

Teks: Kamaruddin Razal
Foto: Instagram Salam Muslim