Penyanyi kelahiran Sabah, Marsha Milan dan Velvet Aduk buat pertama kalinya berduet dengan lagu terbaru berjudul Sumandak Sabah.

Lagu duet terbaru itu telah dipersembahkan secara eksklusif buat kali pertama di Konsert konsert Marsha & Velvet Live in Kota Kinabalu pada Sabtu lalu.

Menerusi konsert tersebut, dua penyanyi kelahiran program Akademi Fantasia itu menghiburkan lebih 500 peminat yang hadir di Drum Asia Live, Oceanus Waterfront Mall, Kota Kinabalu.

"Konsert ini bagaikan satu tanda aras baru dalam kerjaya nyanyian saya. Ini adalah salah satu usaha keras saya untuk mengukuhkan dan membuktikan kemampuan saya sebagai penyanyi. Semoga kegigihan saya bersama pihak pengurusan membuahkan hasil yang berbaloi di masa hadapan," kata Marsha.

Marsha menyampaikan lagu-lagu hitnya seperti Hilang, Bebaskan, Untuk Terakhir Kali, Selalu Milikmu dan Lay Me Down.

"Kami berasa sangat bertuah dengan sokongan yang diberikan oleh semua yang hadir pada malam ini. Setiap sorakan dan tepukan bagaikan memberi energi kepada setiap persembahan kami," kata Velvet pula.

Velvet menyampaikan lagu-lagu ciptaannya sendiri seperti Tolong, Jauh, Bayanganmu, dan Ku Perlu dan lagu bahasa Sabah Onuai Oku Timpu serta lagu Kini Detiknya yang pernah dinyanyikan di konsert final Akademi Fantasia 4.

Konsert ini dianjurkan oleh Drum Asia Studio dengan kerjasama Bornaya Records, Kupi Kupi FM dan Bryan Kouju Studios.

Teks oleh: Kamaruddin Razal
Foto: Jal Lagas Photography

A few more dayssssss.... nerve-racking!!! But we are so excited for this.. sudah kamurang beli ticket untuk #marshavelvetliveinkk kalau belum bole beli secara online di www.marshavelvetliveinkk.eventbrite.com

A post shared by Madrid Milan London (@marshamilan) on