Setiap hari kita berulang alik ke tempat kerja, dah hampir setiap minggu kita akan mengisi minyak. Dengan harga minyak yang turun naik setiap minggu, anda tentunya mencari penyelesaian terbaik untuk berjimat, kan?

Dengan Kad Petron Miles, anda boleh berjimat. Lebih banyak anda berbelanja, lebih banyak mata ganjaran diperoleh yang boleh ditebus untuk pelbagai ganjaran. Kad ini bukan sekadar untuk mengisi minyak, anda boleh lakukan 7 perkara ini yang pastinya berbaloi!

#1
Hanya isi minyak je anda boleh terbang ke lokasi kegemaran dengan Malaysia Airlines.

via GIPHY


Iyalah, anda boleh tukarkan 400 mata ganjaran Petron Miles kepada 100 Enrich Miles. Lagi banyak anda isi minyak, lagi banyak mata ganjaran terkumpul, lagi jauh la anda boleh ‘terbang’.

#2
Kalau tak nak tebus minyak, bolehlah anda tebus 500 mata ganjaran PLUS untuk setiap 500 mata ganjaran Petron Miles yang terkumpul.

via GIPHY


Bolehlah tebus untuk dapatkan baucar tambah nilai Touch & Go. Bolehlah bawa keluarga ‘cuti-cuti Malaysia’.

#3
Yang suka holiday dengan AirAsia dan pantang dengar AirAsia buat promosi tambang murah, bolehlah tebus 100 mata ganjaran AirAsia BIG untuk setiap 200 mata ganjaran Petron Miles.

via GIPHY


#4
Boleh dapatkan pelbagai barangan kelengkapan rumah, barangan travel dan peralatan elektrik seperti pengisar, bread maker, barangan baby, jam dan Garmin Fitness Band.

#5
Baucar makan di restoran terkenal Malaysia seperti TGI Fridays, Secret Recipe, KFC, McDonald’s dan Manhattan Fish Market dengan hanya menggunakan mata ganjaran terkumpul.

via GIPHY


#6
Tahukah anda untuk setiap RM 1 yang dibelanjakan di Agoda, anda diberi 3 mata ganjaran Petron Miles? Selain anda boleh dapatkan cenderamata edisi terhad Marvel, anda boleh grab promosi berkala yang dijalankan Petron seperti diskaun 35% untuk kemasukan ke Lost World of Tambun dan diskaun untuk membeli belah di Zalora.

via GIPHY


#7
Jimat! Tak payah guna cash. Hanya guna mata ganjaran Petron Miles untuk mengisi minyak Petron Blaze dan membeli barangan di kedai Petron. Untuk 450 mata ganjaran terkumpul, anda boleh tebus RM5, RM 20 untuk 1,600 mata ganjaran, dan RM45 untuk 3,000 mata ganjaran serta RM1 untuk dibelanjakan di kedai Petron untuk setiap 100 mata ganjaran.

Jangan lupa untuk aktifkan kad anda! Jika belum miliki kad Petron Miles ini, dapatkan sekarang dari stesen Petron berdekatan.

Kalau dah tebus ganjaran menarik yang ditawarkan, bolehlah anda menuju ke lokasi #baikpunya yang menarik dan popular di Malaysia. Nak tau di mana? Tonton je program Baik Punya, di Astro Ria/Ria HD, setiap Jumaat jam 9.30 malam.

Susunan oleh: Kamaruddin Razal
Foto: Giphy