Bagi yang pernah merasai pengalaman bermain TRUTH OR DARE sudah pasti akan ada banyak versi mitos dan kisah menakutkan mengenai permainan itu.

TRUTH OR DARE merupakan permainan secara verbal yang dimainkan oleh dua atau lebih pemain.

Pemain diberikan pilihan sama ada untuk menjawab soalan secara jujur atau melakukan cabaran.

Kisah permainan menyeramkan itu akan menghantui anda menerusi filem TRUTH OR DARE yang akan ditayangkan di pawagam pada 3 MAY nanti.

Oleh itu, kami senaraikan tiga pengalaman paling menakutkan semasa bermain TRUTH OR DARE:

1. Tandas Berhantu



Di setiap sekolah, tentu ada nya “Tandas Berhantu” yang terletak di blok terasing dan usang. Seseorang individu dicabar untuk berada in tandas berhantu berseorangan bua beberapa minit. Kemudian jeritan di dengar. Rasanya apa yang telah terjadi ?

2. Bilik Mayat



Lokasi yang digeruni semua orang tidak kira bermain TRUTH OR DARE atau tidak.

Pengalaman seorang yang dicabar untuk ke rumah mayat dan berada di dalamnya selama beberapa minit. Sebagai bukit, individu tersebut kena menangkap gambar dalam rumah mayat tersebut. Bulu roma terus menegak semasa sampainya ke pintu bilik mayat. Kemudiannya tangkap gambar pintu mayat kemudian lari melintang pukang balik ke atas. Rasanya itu akan menjadi pengalaman seumur hidupnya.

3. Rumah Usang



Sifat rumah usang yang terpencil selalunya menjadi pilihan untuk cabaran 'Dare'.

Pencarbar selalunya dimomokkan dengan lokasi rumah usang berpenunggu dan dicabar untuk masuk ke dalam kawasan tersebut untuk melakukan cabaran serperti menulis nama mereka di dinding ruang tamu, atau merakam video semasa melawat rumah using.

Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan filem TRUTH OR DARE yang akan ditayangkan tidak lama lagi.






kredit gambar:

1) Wikimedia commons
2) https://www.bharian.com.my/node/59971
3) http://khaulahattamimizone.blogspot.my/2011/03/rumah-usang-itu.html