Pelakon drama bersiri Tak Ada Cinta Sepertimu, Ruhainies, 26, mengakui dirinya sukar untuk bertemu dengan kakaknya, aktres Nur Risteena, 29, biarpun tinggal serumah.

Pemilik nama sebenar Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas ini jarang berbual dengan kakaknya kerana jadual kerja yang padat.

"Kami tinggal serumah tetapi apa yang pelik, kami jarang bertemu. Masing-masing sibuk dengan kerjaya. Jika saya pulang ke rumah, Risteena sudah tidur.

"Apabila saya bangun tidur, dia sudah ke set penggambaran. Berbual dengan Risteena pun jarang-jarang sebab susah nak berselisih di rumah. Kadang-kadang kami hanya berkomunikasi menerusi aplikasi WhatsApp sahaja," kata Ruhainies.

Thanks @ruhainies7 support Filem Hantu Wangan❤️

A post shared by Nur Risteena Munim (@nur_risteena) on

Happy Birthday kakak ku sayang? glad that you're happy with the surprises! ? #Repost @nur_risteena with @repostapp. ・・・ This is so sweet! I'm glad that I have beautiful family in my life. Thanks for always be there for me. Thanks for the surprises. I love you Abah, Mama, Abg Alip, Rahimah, Ruhainies, Riesha, Aiman #birthdaysurprise @nulaimanzainul_ @nulaimanzainul_ @ashazainul @ashazainul ❤️ My family is my everything!

A post shared by @ ruhainies7 on


Mengakui masih ada pihak yang sering membandingkan mereka, Ruhainies dan Risteena mengambil perkara tersebut sebagai satu dorongan.

"Perbandingan itu biasa kerana kami adik beradik. Berada dalam industri yang sama, perkara tersebut tak boleh kami elak.

"Apa yang boleh kami lakukan, saya dan Risteena jadikan ia sebagai satu dorongan. Kami bersaing dengan sihat dalam industri yang sama dan saling memberi motivasi sesama sendiri untuk lebih berjaya," katanya ketika ditemui di majlis pelancaran butik barangan kemas Tous di IOI City Mall, Putrajaya baru-baru ini.



Jenama barang kemas yang berasal dari Sepanyol ini membuka cawangan ketiga di IOI City Mall Putrajaya selepas mempunyai dua cawangan di Pavilion KL dan Sogo.

Selain Ruhainies, selebriti lain yang menghadirkan diri di majlis pelancaran butik Tous adalah Anzalna Nasir dan Zahirah Macwilson.

Teks oleh: Kamaruddin Razal