Penyanyi nombor satu negara Datuk Seri Siti Nurhaliza dan suami Datuk Seri Khalid Jiwa telah mengumumkan Siti Aafiyah Khalid merupakan nama sebenar puteri sulung mereka.

Nama Siti Aafiyah membawa maksud 'segala yang baik' dan nama itu dipilih ketika pasangan itu mengerjakan umrah tahun lalu.

"Setelah saya hamil, kami mencari nama yang sesuai dan apabila kami di Tanah Suci Mekah, kami mendapat ilham apabila suami saya sering membacakan satu doa pendek yang ada perkataan Al-Aafiyah," kata Siti kepada Astro Gempak.

Pengumuman itu dibuat Siti dan Khalid ketika majlis maulid nabi, aqiqah dan tahnik yang diketuai oleh Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri di kediaman mereka di Bukit Antarabangsa, Kuala Lumpur.

Dalam majlis sama turut diadakan tahlil dan doa selamat selain cukur jambul.

Penyanyi lagu Terbaik Bagimu ini telah memuat naik video dan foto wajah bayi sulungnya yang kini berusia tujuh hari di Instagram kira-kita pukul 7.30 petang Ahad.

Bayi sulung pasangan Siti dan Khalid dilahirkan pada 19 Mac lalu di sebuah hospital swasta ibu kota secara pembedahan.

Sepanjang seminggu pasangan itu menamakan Fatimah Az Zahra sebagai nama sementara anak mereka sebelum mengumumkan nama sebenarnya hari ni.


Teks oleh: Amri Hassan
Kredit Foto: Instagram @ctdk