"Eid Milad Permata Dunia Akhiratku" - Coretan Puitis Aeril Zafrel Sempena Birthday Wawa Zainal Cairkan Hati Peminat

13 Mac 2018. 12.20 PM
7,724
Hiburan

Sebak! Itulah yang digambarkan peminat pasangan Aeril Zafrel dan Wawa Zainal ketika membaca nukilan puitis yang ditulis di Instagram Aeril pagi tadi.

Sempena dengan sambutan hari jadi Wawa ke-27 hari ini, Aeril sempat membuat kejutan di set penggambaran Wawa dengan menghadiahkan sebiji kek.
 
 

Buat suprise harijadi kat @w4w4_zainal sempena ulang tahun yang ke 40 dia

A post shared by AERIL ZAFREL (@aeril_zafrel) on


Malah, sehari sebelum itu pun Aeril memuat naik sekeping foto memohon peminat memberikan ucapan hari jadi buat isterinya.

Apapun, seperkara yang betul-betul membuatkan peminat tersentuh dengan sikap romantik Aeril apabila membaca nukilannya dalam entri terbaharu.

"Kian bertahun melayari bahtera rumah tangga bersama, lebih mengenalkan aku tentang sesosok tubuh yang bernama perempuan, isteri dan ibu. 

"Bahkan mendalamkan rasa syukur saat merunduk hiba mengenang betapa hebatnya dirimu.

"Wanita yang selalu mengembalikan 'yang lebih' untuk sang lelaki. Bila kita memberinya rumah, maka ia akan memberi kehangatan dalam rumah itu. 

"Jika kita memberinya beras, dia akan mengembalikan nasi untuk kita.

"Jika kita memberinya CINTA, ia akan memberimu pengabdian seumur hidupnya.

"Tapi jika kita memberi perempuan ini kelukaan, dia akan memberi kita do'a dalam airmata kepedihannya dan itu bererti siapkan diri untuk berjuta kepahitan!

"Eid Milad (selamat hari jadi) permata dunia akhiratku! Terima kasih mengajarkan mengerti dalam setiap huruf C.I.N.T.A," tulisnya.
 
 

Kian bertahun melayari bahtera rumahtangga bersama... lebih mengenalkan aku tentang sesosok tubuh yang bernama perempuan, isteri dan ibu. Bahkan mendalamkan rasa syukur saat merunduk hiba mengenang betapa hebatnya dirimu..... . Wanita yang selalu mengembalikan 'yang lebih' untuk sang lelaki. Bila kita memberinya rumah, maka ia akan memberi kehangatan dalam rumah itu. Jika kita memberinya beras, dia akan mengembalikan nasi untuk kita Jika kita memberinya CINTA, ia akan memberimu pengabdian seumur hidupnya. Tapi jika kita memberi perempuan ini kelukaan, dia akan memberi kita do'a dalam airmata kepedihannya dan itu bererti siapkan diri untuk berjuta kepahitan! . Jika kelmarin kita berdoa & yakin bahwa dialah tulang rusuk kita, maka terimalah dia bukan sebagai wanita yang sempurna,melainkan sebagai wanita yang terbaik dari ALLAH. Bukanlah dia yang tidak pernah berbuat salah tapi dia yang selalu berkata maaf untuk setiap kesalahannya dan ia yang punya sejuta maaf untuk kesalahan kita. Ia yang menerima masa lalu kita & yang siap merancangkan masa depannya bersama kita. Ia yang selalu cemas & hilang akal ketika kita tak memberinya khabar. Jika dulu sifat manjanya membuat kita tertawa lucu, cemburunya bererti sayang, airmatanya bisa menyayat hati, tapi jika sekarang semuanya itu jadi alasan kita melepaskannya,maka merenunglah sejenak saat saat indah bersama! EID MILAD permata dunia akhiratku! Terima kasih mengajarkan mengerti dalam setiap huruf C.I.N.T.A #IbnuSunari

A post shared by AERIL ZAFREL (@aeril_zafrel) on



Teks oleh: Amri Hassan
Foto: IG @aerilzafrel

Artikel Berkaitan