Penyanyi dan cef selebriti, Datuk Fazley Yaakob berkongsi video di sekitar majlis aqiqah anak perempuannya, Alayna Selma di laman Facebook.

Menerusi entri tersebut, Fazley meluahkan rasa gembira dan bersyukur kerana dikurniakan puteri sulung selepas isterinya mengalami keguguran hampir 10 kali.


“Salam semua. Selepas penantian bertahun-tahun, akhirnya Allah SWT kurniakan saya dan isteri tercinta Azrene Ahmad seorang puteri, setelah hampir 10 kali keguguran.

“Sebelum mendapat anak pertama, Payish, juga kami pernah keguguran dan kini kami ada tiga anak lelaki, Payish Piyash Piyush.

“Kesabaran dan kekuatan kasih sayang adalah tunggak di dalam setiap rumahtangga. Moga video sekitar majlis aqiqah ini menjadi tanda kecintaan kami berdua untuk Alayna Selma atau Baby Ellie.

“Kepada anakanda kesayangan Dida; semoga video ini diulang-ulang nanti bila membesar sebagai peringatan detik-detik pertama kami semua jatuh cinta kepada Ellie,” tulisnya.

Selain kehadiran keluarga dan teman rapat, majlis aqiqah puteri sulung Fazley yang diadakan pada penghujung tahun lalu turut diserikan dengan kehadiran Tunku Ampuan Negeri Sembilan, YMM Tuanku Najihah Almarhum Tunku Besar Burhanuddin.

Dilahirkan pada Oktober tahun lalu, Ellie merupakan anak keempat Fazley bersama isterinya, Datin Azrene Ahmad.

Berkahwin pada tahun 2007, Fazley dan Azrene turur mempunyai tiga orang cahaya mata lelaki iaitu Ahmad Fariedz Shah (Payish), 10, Ahmad Fieradz Shah (Piyash), 9, dan Ahmad Firudz Shah (Piyush), 7.

Selain laman Facebook, Fazley turut memuat naik video sekitar majlis aqiqah itu di laman Instagram dan YouTube miliknya, Fazley Yaakob.

Teks oleh: Kamaruddin Razal
Foto: Instagram Fazley