"Saya Upload Caption Pasal Kucing Pun Dituduh Perli Orang" – Rita Rudaini

7 Disember 2017. 1.51 PM
5,011
Hiburan

Pelakon Rita Rudaini meluahkan rasa kecewanya di Instagram (IG) selepas dituduh menyindir pasangan pengantin baru, Fattah Amin dan Fazura.

Tuduhan mula dilemparkan terhadap Rita apabila netizen mengaitkan salah satu entrinya yang menyatakan rasa sedih kerana terpaksa meninggalkan kucing kesayangannya Dahlia, dengan kenyataan dikeluarkan Fazura sebelum itu.



Semalam, Rita memuat naik keratan artikel daripada Harian Metro bertajuk ‘Amboi Rita’ dan netizen masih melemparkan tuduhan negatif sedangkan dia hanya sekadar berkongsi cerita tentang kucing kesayangannya.

Kecewa dengan tuduhan dilemparkan netizen, Rita memuat naik satu lagi entri awal pagi tadi.

“Ya Allah, kenapa dengan manusia sekarang? Apa salah saya? Saya upload caption cerita pasal kucing saya pun dituduh perli orang,” luahnya.

Tambah Rita dia juga tidak mengambil tahu tentang berita melibatkan Fazura dan Fattah kerana banyak lagi perkara penting yang perlu diselesaikan.

Rita turut berpesan agar semua pihak bersangka baik dan menjauhi fitnah serta bersangka buruk terhadap orang lain.

 

YA ALLAH...kenapa dgn manusia skrg? Apa salah sy? Sy upload caption cite psl kucing sy pon di tuduh perli org...ALLAHUAKBAR...mcm2 di tuduh sy....sy cerita kn cerita yg sbnar nya psl kucing sy pon salah ke? Sy di tuduh memerli seorg artis pengantin baru??!! Sy pon jd blur sekejap..bila di siasat rupanya sy di tuduh perli fazura..astarafirullahalazim...sy sgt sedih yg amat dgn manusia skrg...xcukup tuduh sy,mereka tuduh #metro putar belit cerita...sedangkan metro tiru sebijik n xubah seinci pon cerita sy...dan utk pengetahuan smua,sy tidak tau n xambik tau pon pasal kes bilik air tu or watever...byk lg kerja sy nak buat..sy nk cari duit bela ank2 lg,nak jaga ank2 lg nak jaga kucing lg....sy brkongsi cerita dgn smua yg kucing sy mmg manja sampai ikut kemana sj sy pergi smpi ke dlm bilik air pon dia ikut..bila sy berak je lah dia xikut..mcm mana sygnya sy kt kucing sy tu n rindunya sy kt dia klau xnmpk dpn mata.....apa yg anda smua pikir jauh menyimpang ni???? Apa masalah anda ye? Smpi ada kata sy manusia hati hitam...Skrg ni hati sy yg hitam or hati anda? Da jd FITNAH tu....ye btul lah zaman skrg zaman fitnah.....😓 ...slalu lah bersangka baik pd org....uihhh mmg sedih gila sy mlm ni sbb xsangka teruk sgt zaman fitnah ni smpi yg xde hal pon di jdkn bahan utk fitnah....😌 slmt mlm dan maafkn smua sblm tido...pesanan sy,nak fanatik pd artis masing2 xsalah tp jgn smpi tuduh,fitnah n sangka buruk kt org lain... . . . *sy nak btul kn cerita kt sini...pd yg tuduh #metro niat melagakan2 sy n artis itu tidak benar....dr smlm metro kol sy nk mintak story psl dahlia...tp smlmsy sgt bz...dan harini sy ckp kt #metro sy ada cerita baru psl dahlia iaitu kucing sy,krn harini pertama kali kami berpisah...sy mintak dorg copy krn sy hari ini terkejar2 utk setel keja n kejar flight...harap smua jgn buat kesimpulan yg bole menjadi fitnah pd pihak lain pulak...jujur sy bgtau,#metro tidak berniat spt yg anda fikirkn...tkasih

A post shared by @ritrud727 on


Terdahulu, Fazura dalam kenyataannya kepada Berita Harian memberitahu sedang bahagia bersama suaminya, Fattah sehingga tidak mampu berpisah lama walaupun hanya ke bilik air.

Foto: Instagram Rita Rudaini


Artikel Berkaitan