Penyanyi Indonesia, Virgoun bersyukur kerana muzik video single pertamanya, Surat Cinta Untuk Starla meraih 100 juta tontonan di laman YouTube dalam masa tiga bulan.

“Sebenarnya, muzik video saya sudah dikeluarkan di YouTube semenjak Februari 2016. Peningkatan tontonan bermula pada penghujung 2016.

“Awal 2017, Surat Cinta Untuk Starla mula mencuri perhatian ramai pihak dan menjadi viral. Bayangkan, dalam masa tiga bulan selepas viral, lagu itu berjaya meraih 100 juta tontonan.

“Pencapaian itu menjadikan lagu saya sebagai lagu Indonesia pertama yang berjaya memecahkan rekod meraih 100 juta tontonan di laman YouTube.

“Sehingga kini, muzik video tersebut meraih hampir 170 juta tontonan. Saya tak sangka lagu Surat Cinta Untuk Starla berjaya sehingga ke tahap ini dan saya sangat bersyukur atas pencapaian ini,” katanya ketika ditemui sewaktu sesi promosi lagu tersebut di Red Box Pavilion, baru-baru ini.

Tambah Virgoun, dia mengharapkan tuah lagu ini untuk menembusi pasaran Malaysia.

“Saya berharap lagu ini dapat mencuri tumpuan peminat muzik Malaysia. Saya menyimpan impian untuk menembusi pasaran Malaysia dan berharap lagu ini dapat merealisasikan cita-cita saya,” katanya lagi.

Teks oleh: Kamaruddin Razal
Foto: Instagram @virgoun_