20 tahun bergelar duta Sacoor Brothers? Wow! Apa rahsia aktor prolifik, Joaquim De Almeida? Adakah kerana masih kelihatan segak dan bergaya walaupun sudah berusia 60 tahun?

Bukan mudah untuk seseorang itu diberi kepercayaan menjadi duta sesebuah produk sehingga dua dekad seperti aktor Hollywood ini ya!

Terbaharu, duta bagi jenama fesyen premium Sacoor Brothers itu ke Dubai untuk melancarkan salah satu daripada tiga tema bagi koleksi musim luruh dan sejuk tahun 2017 jenama tersebut.

“Pemilihan kota Dubai sebagai tempat di mana koleksi ini dilancarkan adalah sangat bertepatan sekali. Sebagaimana koleksi ini sendiri yang membawa inspirasi kosmopolitan dan amat sesuai dengan citarasa pelanggan yang bervariasi, saya begitu teruja dengan penataan gaya jenama ini tanpa membelakangkan kepentingan kualiti dan hasil kerja yang amat rapi,” katanya.




Almeida kali terakhir dilihat beraksi baru-baru ini di dalam filem blockbuster, ‘The Hitman’s Bodyguard’, di samping Ryan Reynolds dan Samuel L. Jackson.

Aktor prolifik yang berasal dari Portugal ini juga pernah berlakon bersama-sama nama-nama besar lain seperti Harrison Ford, Salma Hayek, Gene Hackman, Antonio Banderas dan Owen Wilson.

Menurut Moez Sacoor, salah seorang pengasas jenama itu, Almeida dan Sacoor Brothers mempunyai banyak persamaan.

"Kedua-duanya berlatarbelakangkan legasi Portugis dan amat dikenali dengan paduan gaya klasik dan moden yang elegan,” ujarnya.

Di Malaysia, Sacoor Brothers telah berkolaborasi dan pernah bertanggungjawab menata gaya aktor dan penghibur terkenal seperti Bront Palarae, Sean Ghazi dan Remy Ishak.

Hampir tiga dekad kini, Sacoor Brothers mempunyai lebih daripada 100 stor di 13 negara dan tiga benua di seluruh dunia.

Pertama kali dilancarkan di Malaysia pada tahun 2012, jenama ini semakin berkembang dengan 12 stor di dalam negara bukan sahaja di Kuala Lumpur, malah di Pulau Pinang, Johor, Melaka dan Genting Highlands.

Koleksi terbaru ini boleh didapati di Malaysia tidak lama lagi.