Berkobar-kobar semangat penyokong skuad bola sepak Malaysia apabila sanggup bermalam di perkarangan Stadium Shah Alam sejak pukul 11 malam tadi demi mendapatkan tiket akhir Malaysa melawan Thailand esok.

Biarpun kaunter jualan tiket mula dibuka pada pukul 11 pagi tadi, penyokong mula beratur panjang di luar Stadium Shah Alam sejak pukul 6 pagi, lapor Berita Bola Semasa.


Tinjauan di media sosial Instagram dan Twitter membuktikan penyokong sudah tidak sabar menantikan perlawanan Malaysia dan Thailand esok.

"Gigih betul sampai tidur depan stadium," tulis @AmiraAsniza.

Tidak lelah beratur panjang, penyokong yang berjaya mendapatkan tiket ke perlawanan akhir esok berkongsi kegembiraan masing-masing.



Kemas kini akaun Instagram Astro Arena juga membuktikan keterujaan penyokong tempatan beratur membeli tiket sehingga tengah hari tadi.

Live Update daripada Zulhelmi Zainal Azam di Stadium Shah Alam mengenai tiket Final bola sepak #KL2017 MAS v THA! #kitasamahero #ayuhmalaysiaku #bangkitbersama #AstroArena

A post shared by Astro Arena 801 & 802HD (@astroarenahd) on

?: @zulhelmizainalazam | Terkini dari Stadium Shah Alam, sambutan luar biasa penyokong yang mahu mendapatkan tiket final bola sepak Malaysia menentang Thailand! #kitasamahero #ayuhmalaysiaku #KL2017 #bangkitbersama

A post shared by Astro Arena 801 & 802HD (@astroarenahd) on


Menurut kenyataan yang dikeluarkan Sekretariat KL2017, tiket perlawanan bola sepak itu tidak dijual dalam talian (online) dan sebanyak 20 kaunter dibuka untuk pembelian penyokong Malaysia.

Manakala jualan tiket penyokong Thailand dijual di Stadium Malawati, Shah Alam.

Hanya lima tiket dibenarkan bagi setiap transaksi di kedua-dua stadium.

Perlawanan akhir bola sepak lelaki Sukan Sea 2017 antara Malaysia dan Thailand dijual dengan harga tiket bernilai RM21.20 (termasuk Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST).

Malaysia mengesahkan tempat di final selepas menundukkan Indonesia 1-0 pada aksi separuh akhir kelmarin manakala Thailand turut mara setelah mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas Myanmar dalam satu lagi perlawanan.

Dalam pada itu, perlawanan penentuan pingat gangsa antara Indonesia menentang Myanmar akan diadakan di Stadium Majlis Perbandaran Selayang (MPS) pada 4.30 petang pada esok.

Teks oleh: Amri Hassan