Setiap kali tibanya waktu perayaan seperti sambutan Hari Raya Aidilfitri, ramai pihak bakal berhadapan dengan masalah yang sama iaitu kesesakan lalu lintas.

Kenderaan yang padat menuju ke kampung dan pusat bandar pastinya membuatkan penumpang rasa bosan.

Lebih parah dan membuatkan hati pemandu bertambah 'panas' apabila semua penumpang mengambil keputusan untuk tidur di sepanjang perjalanan, tanpa menemani pemandu yang sedang fokus terhadap pemanduan.

Astro Gempak senaraikan tiga cara santai untuk menghilangkan kebosanan penumpang ketika tersekat dalam traffic jam!

1. Membaca
Hilangkan kebosanan anda dengan membaca. Siapkan bahan bacaan seperti buku, novel atau pun surat khabar sebelum memulakan perjalanan.

2. Karaoke
Selepas wujudnya portable USB microphone, kaki karaoke memang boleh menyanyi di mana-mana tempat yang mereka suka. Gunakan mikrofon tersebut untuk berkaraoke lagu-lagu kegemaran anda di dalam kereta.

3. Layan Astro Go & Njoi Now
Anda boleh menyaksikan rancangan menarik seperti Hero Seorang Cinderella, Suri Hati Mr Pilot Raya, Abang Bomba I Love You Raya dan banyak program menarik ini menerusi dua aplikasi tersebut ketika berdepan dengan traffic jam. Muat turun aplikasi Astro Go dan Njoi Now di Google Play Store dan Apple Store di tablet dan telefon pintar anda!

Teks oleh: Kamaruddin Razal