Penyanyi Siti Nordiana, 32, bakal muncul dengan sebuah buku biografi yang menceritakan mengenai perjalanan hidupnya sebagai anak seni.

Pemilik nama asal Siti Nordiana Alias ini sedang dalam proses untuk mengumpulkan material yang bakal dimuatkan dalam buku biografinya nanti.

“Semuanya masih dalam proses dan perancangan lagi. Sudah dua tahun proses tersebut berjalan dan buku tersebut masih belum disiapkan lagi. Saya tidak mahu mengambil langkah tergesa-gesa untuk menerbitkan sebuah buku.

“Bagi saya, biarlah apa yang terkandung dalam buku itu nanti menjadi sebuah naskah yang berkualiti apabila dibaca kelak. Saya tak mahu mengeluarkan buku yang ala kadar sahaja,” kata wanita yang mesra disapa sebagai Nana ini.

Selain itu, Nana juga akan memperkenalkan rangkaian perniagaan baru selepas muncul dengan koleksi tudung jenama NanaRayyan.

“Alhamdulillah, jenama hijab milik saya mendapat sambutan hangat. Selepas ini, saya bakal muncul pula dengan rangkaian gincu untuk wanita. Rangkaian gincu itu akan diberi nama SND Lipstick,” katanya lagi.

Dalam perkembangan lain, Nana bakal mengacarakan program Gema Gegar Vaganza (GGV) yang bermula Sabtu ini.

GGV merupakan program pertandingan nyanyian Islamik berkonsepkan realiti televisyen terbaru yang bakal bersiaran di saluran Astro Oasis dan Astro Maya HD bermula 8 April ini pada jam 9.00 malam.

Nana juga turut tercalon dalam kategori Penyanyi MeleTOP dan Pelakon TV MeleTOP untuk Anugerah Meletop Era 2017 (AME 2017).

Talian undian fasa kedua bagi menentukan pemenang akhir AME 2017 boleh diundi menerusi laman web www.anugerahmeletopera.com.my dan www.era.fm serta aplikasi ERA dan Raku bermula 28 Mac sehingga 23 April ini.

AME 2017 bakal menyaksikan Neelofa, Nabil Ahmad dan Johan sebagai pengacara. Penyampai Era FM, Radin serta Fad Bocey akan mengendalikan acara Karpet MeleTOP.

AME 2017 bakal bersiaran secara langsung di Stadium Malawati Shah Alam pada Ahad, 23 April 2017 jam 9.00 malam dan disiarkan di saluran Astro Ria (104) dan Astro Ria HD (123).

Teks oleh: Kamaruddin Razal