Pelakon dan penyanyi Ayda Jebat tidak mempunyai sebarang impian tersendiri sempena sambutan hari lahirnya yang ke-25.

Menyambut ulang tahun pada 17 Mac lalu, Ayda berimpian mahu menghantar ibunya untuk menunaikan ibadah Haji.

"Bersempena hari lahir saya, tiada sebarang cita-cita atau harapan persendirian yang saya letakkan. Secara individu, semua sudah ada dan baik-baik sahaja sekarang.

"Saya hanya mahu bekerja dengan lebih kuat dan memberikan kualiti kerja yang bagus agar peminat saya gembira. Selain itu, saya mahu menghantar ibu ke Tanah Suci Mekah untuk menunaikan ibadah Haji," kata Ayda ketika ditemui di sidang media Anugerah MeleTOP Era 2017 (AME 2017) baru-baru ini.

Tercalon dalam empat kategori, penyanyi lagu Nakal Nakal Nakal ini berterima kasih kepada semua peminat, terutamanya AJ Screamer kerana tidak pernah berhenti menyokong perjalanan kerjaya Ayda.

"Tanpa mereka, siapalah saya. Usaha mereka dalam menempatkan saya dalam senarai akhir pun sudah membuatkan saya gembira.

"Peminat ibarat nadi saya. Saya akan terus berusaha untuk memberikan yang terbaik dalam setiap kerja yang saya lakukan," katanya lagi.

AME 2017 bakal menyaksikan Neelofa, Nabil Ahmad dan Johan sebagai pengacara. Penyampai Era FM, Radin serta Fad Bocey akan mengendalikan acara Karpet MeleTOP.

AME 2017 bakal bersiaran secara langsung di Stadium Malawati Shah Alam pada Ahad, 23 April 2017 jam 9.00 malam dan disiarkan di saluran Astro Ria (104) dan Astro Ria HD (123).

Talian undian fasa kedua bagi menentukan pemenang akhir boleh diundi menerusi laman web www.anugerahmeletopera.com.my dan www.era.fm serta aplikasi ERA dan Raku bermula 28 Mac sehingga 23 April ini.

Dalam perkembangan lain, drama mini bersiri digital berjudul 3 Gadis Manis lakonan Ayda bersama Cristina Suzanne dan Mira Filzah sedang disiarkan di Astro Gempak.

Selain Ayda, Cristina dan Mira, drama bersiri 3 Gadis Manis turut menampilkan Alvin Chong dan Dottie.

Jangan lupa saksikan drama bersiri 3 Gadis Manis yang disiarkan sepenuhnya menerusi platform digital di www.3gadismanis.com.my bermula 8 Mac.

Teks oleh: Kamaruddin Razal