Pelawak Ali Puteh, pada petang Rabu mengejutkan semua pihak apabila memuat naik posting berbaur emosi di laman sosial Instagram (IG).

Menerusi posting tersebut Ali, seperti sedang melepaskan kemarahan kepada balu Allahyarham abangnya, Abam.

Posting tersebut bagaimanapun telah dipadam Ali beberapa minit kemudian, selepas dinasihatkan oleh rakan-rakan dan sahabat yang memintanya bersabar dengan apa yang berlaku.

Ali ketika diminta mengulas mengenai perkara tersebut berkata, dia tidak mahu memanjangkan perkara itu sebaliknya mencabar usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri bersemuka dengan dia dan ibu serta keluarga.

Menurut Ali, rasa sabarnya hilang selepas menonton video live yang dibuat oleh usahawan kosmetik tersebut yang berkunjung ke rumah balu Abam, Nor Hidayah Mohd Ali.

“Saya tidak kisah dia nak melawat keluarga arwah, tetapi dia tidak sepatutnya memberikan komen mengenai apa-apa hal sekalipun.

“Tindakan dia telah mengguris hati emak dan kami sekeluarga. Tidakkah dia sedar yang tindakan dia tu boleh menimbulkan fitnah?

“Apa yang dia nak tunjuk kepada masyarakat di luar sana? Saya cabar Datuk Seri Aliff Syukri bertemu dengan saya dan emak!

“Kalau boleh esok juga!,” katanya terkilan.

Ali berkata, usahawan kosmetik tersebut tidak sepatutnya membuat kandungan untuk ‘menjual ‘videonya’ dengan kesulitan yang sedang dihadapi orang lain.

“Apa motif dia buat content dalam keadaan sekarang? Kalau iya pun nak berniaga bukan macam ni caranya.

“Tolonglah, saya dan emak mahu berjumpa dengan dia!,” ujarnya lagi.

Terdahulu Aliff Syukri telah memuat naik video yang disiarkan secara langsung menerusi laman sosial Facebook (FB) Aliff Syukri Terlajak Laris pada pukul 2 petang.

Video tersebut kemudiannya mendapat pelbagai reaksi warga net dengan 121 ribu tontotan, 400 komen dan 463 perkongsian.

Demi utube kkekayaaan YG kau kejar...tapi adab agama kau langgar..makk..angah Akan Cari die mak..!!!

A post shared by @syedaliputeh 163K ACC HACKED (@aliputeh89) on