Penyanyi dan pelakon Aqasha mencuri tumpuan apabila memberi bayangan dia bakal melakonkan watak Hang Tuah di dalam Puteri Gunung Ledang (PGL) The Musical 2020.

Menerusi laman sosial Instagram, Aqasha memuat naik sekeping foto bersama Puan Sri Tiara Jacquelina bersama kapsyen yang mempamerkan keterujaan.

“Dinda, di sini rupanya dinda. Berpijak juga dinda ke tanah kekanda. Hah, apasal ni? Kenapa saya ambil foto bersama Puteri Gunung Ledang?

Dinda? Di sini rupanya dinda? Berpijak juga dinda ke tanah kekanda. Hah! Apasal ni? Why am I taking picture with THE Puteri Gunung Ledang? @tiarajacquelina Did I look too excited or too hopeful? ?? Maybe... 2020 has a few interesting stuff from me, in store...for all of yous!? #PGLMusical #PuteriGunungLedangTheMusical #ThisIsTHEStage #TheMagicReturns

A post shared by Aqasha (@theaqasha) on


“Adakah saya nampak terlalu teruja atau terlalu berharap? Mungkin. 2020 ada beberapa perkara menarik yang akan berlaku, untuk anda semua,” tulisnya sebagai kapsyen.

Hasil tinjuan Gempak di ruangan komen, rata-rata rakan selebriti turut memberikan bayangan jika Aqasha adalah Hang Tuah yang dicari.

“Terbaik!” kata pelakon Pekin Ibrahim.

“Bro, steady Tuah!” tulis penyanyi Alif Satar.

“Awak nampak sempurna. Yes, here’s to an exciting 2020, jeng jeng jeng,” ujar pengarah PGL The musical, Tiara Jacquelina.

Malah, ada beberapa pengikut yang memberikan reaksi positif dan teruja jika Aqasha adalah Hang Tuah.

“Wow, jika awak Hang Tuah yang baru, saya tak akan terlepas,” komen seorang pengikut.

“Hang Tuah? Okay nak beli semua tiket show,” kata seorang pengikut.

“Hang Tuah in the making? Cool!” ujar seorang pengikut.

“Selayaknya! You deserved it,” puji seorang pengiku lagi.

Terdahulu, antara beberapa pelakon yang hadir ke sesi ujibakat sebagai Hang Tuah adalah pelakon Remy Ishak.

Namun, pihak produksi PGL The musical masih belum mendedahkan nama barisan-berisan pelakon yang terpilih bagi pementasan hebat itu.

PGL The Musical yang diarahkan oleh Tiara akan memulakan pementasan di Esplanade, Singapura pada Jun 2020.

Pementasan di Kuala Lumpur pula akan diadakan di Istana Budaya pada Julai 2020.