Program terbaru yang bakal bersiaran di Astro Oasis, Berani Bangkit bakal menemui penonton bermula 14 Disember ini.

Diterbitkan oleh Asri Ahmad yang merupakan pengasas Asri Ahmad Academy, ilmu dan pengalaman yang meluas selama 21 tahun dalam bidang pelaburan saham mendatangkan idea untuk Berani Bangkit.

"Menerusi rancangan yang berbentuk travelog ini, ia akan memberikan pemahaman yang lebih mendalam kepada masyarakat tentang ilmu pelaburan.

"Berani Bangkit menampilkan tema travelog-dokudrama dan dirakamkan di sekitar Pulau Jeju, Korea Selatan.

"Menampilkan beberapa individu yang berjaya dalam bidang pelaburan, Berani Bangkit memperkenalkan pendekatan tersendiri dan tak hanya menjurus mengenai cerita pelaburan semata-mata.

"Berani Bangkit akan bercerita mengenai kejayaan individu yang telah sukses dalam bidang pelaburan saham. Pada masa yang sama, kami menyelitkan juga info penting dan berguna mengenai ilmu pelaburan yang patuh syariah," katanya.

Asri Ahmad, pengasas Asri Ahmad Academy

Dalam pada itu, Asri turut mengakui agak sukar untuk membina kepercayaan mengenai pelaburan kepada masyarakat di luar sana.

"Apa yang tidak boleh kami nak nafikan, proses untuk membina kepercayaan terdadap orang bukan mudah.

"Ia merupakan satu proses yang sukar bagi mendidik orang, terutamanya orang Melayu.

"Apa yang ramai orang lain perasan, wujudnya stigma berhubung pelbagai penipuan dalam skim pelaburan.

"Berani Bangkit akan cuba mengkis persepsi terbabit dan penonton akan melihatnya dengan berbeza berbanding sebelum ini," katanya lagi.

Bakal bersiaran selama lapan episod, Berani Bangkit akan mula bersiaran di saluran Astro Oasis setiap Sabtu, jam 9.00 malam bermula pada 14 Disember ini.