Bintang Gegar Vaganza 2019 (GV2019), Naqiu Boboy mendedahkan ada antara peminatnya yang terlalu obses dengannya hingga sanggup mencederakan diri.

Malah, kejadian yang berlaku sekitar awal tahun 2000 itu benar-benar membuatkannya terkejut dan teringat-ingat sampai sekarang.

"Kejadian itu berlaku selepas saya membuat persembahan di sebuah funfair di Sabah awal tahun 2000.

"Ada seorang peminat wanita datang ke arah saya sambil menjerit-jerit dan mengelar tangan kiri dan kanannya.

"Mujur ketika itu saya dihalang oleh orang sekeliling dan mereka membawa wanita itu untuk menerima rawatan.

"Dalam fikiran saya, siapakah dia. Nak kata bekas kekasih rasanya bukan... Nak kata kenal pun tak," cerita Naqiu.

Malah, Naqiu juga pernah hampir ditikam oleh peminat lelaki yang cemburu dengan kekasihnya yang terlalu taksub dengan anggota kumpulan Boboy itu.

"Ada satu kejadian lagi seorang lelaki datang dari arah tepi dan cuba menikam saya.

"Tetapi pengawal peribadi saya menadah badannya dan pisau itu terkena padanya. Sampai dia dikejarkan ke unit rawatan rapi!

"Mujur peminat sekarang tidak ekstrim seperti dahulu dan menghormati saya dan keluarga, tidak bertindak keterlaluan dan melulu," tambah Naqiu.

Fenomena Naqiu kembali diperkatakan apabila penyanyi itu mencuri tumpuan menerusi persembahan luar biasa setiap minggu di GV2019.

GV2019 bersiaran secara langsung dari Auditorium MBSA Shah Alam setiap Ahad, jam 9 malam di Astro Ria (saluran 104) dan Ria HD (saluran 123).

Dapatkan perkembangan terkini tentang GV2019 hanya di laman sosial rasmi Instagram @gegarvaganzaofficial atau Facebook Astro Gempak atau di laman web www.gempak.com/gegarvaganza.

GV2019 ditaja oleh pengeluar rangkaian susu segar dan produk tenusu Farm Fresh Malaysia.

GV2019 turut disokong oleh penaja bersama Powercat, Cuckoo dan Uphamol manakala syarikat telekomunikasi Digi pula menjadi telco rasmi.