Aktres, Emily Ratajkowski, 25, berang terhadap jurufotonya, Jonathan Leder kerana menyiarkan foto bogelnya tanpa kebenaran.

Menurut laporan USA Today, Emily Ratajkowski mengecam Leder di laman sosial Twitter kerana tidak meminta kebenaran terlebih duhulu sebelum menyiarkan foto bogelnya ketika sesi fotografi mereka bersama.

Menerusi status yang ditulisnya di Twitter, Emily menganggap perbuatan fotografernya itu sebagai melampau kerana menyiarkan sebanyak 71 keping gambarnya (sebelum ini tidak pernah disiarkan lagi) yang pernah dirakamkan sekitar tahun 2012.

Selain itu, Leder didakwa sudah melancarkan koleksi foto hasil bidikan kameranya dalam sebuah buku di Imperial Pictures Publishing. Malah, kebanyakan gambarnya juga telah diulang pakai secara besar-besaran oleh berbagai platform media dan majalah.

Buku serta foto-foto tersebut dilancarkan pada minggu lalu. Sebelum itu, bintang filem We Are Your Friends ini berusaha mengelak bercerita tentang buku tersebut dengan harapan Leder tidak akan melancarkannya.

Namun memandangkan fotografer tersebut tetap melakukannya izin, Emily akhirnya merasakan dia perlu bersuara dan mengambil tindakan undang-undang.

Sumber: USA Today