Pelakon Nadzmi Adhwa memohon agar netizen berhenti mengeluarkan kata-kata negatif terhadap video tular perkahwinan mereka yang merakamkan tangan isterinya, Ardell Aryana menggigil ketika disarungkan cincin.

Adhwa memperjelaskan keadaan tersebut menerusi kemas kini terbaru diakaun Instagramnya hari ini.

Kata Adhwa, Ardell yang bertarung dengan masalah depresi itu telah terkena serangan panik ketika majlis tersebut berlangsung,

“Assalamualaikum semua terima kasih atas doa semua tak terbalas saya. Ada sedikit yang ingin saya kata kan. Sebelum ini telah tular video yang mana saya sedang menyarungkan cincin kepada isteri saya dan isteri saya menggeletar tangannya dan hampir sesak nafas.

“Untuk pengetahuan semua isteri saya mengidap anxiety serta deppresion yang agak teruk sebelum ni dan masih lagi dalam proses pemulihan.

“Anxiety boleh terjadi bila-bila masa sahaja pada isteri saya bukan hanya pada hari pernikahan kami malah dari sebelum ini lagi, apabila terlalu ramai di hadapannya, isteri saya terlalu terkejut sehingga menyebabkan panic attack.

“Yang boleh mengakibatkan black out, pitam, sesak nafas. Sejujurnya selama kami berkawan kami banyak berjumpa kerana kami buat kerja yang sama dalam tailoring dan design.

“Perasaan berkawan dan perasaan bergelar suami isteri itu jauh bezanya dan saya pasti detik itu detik yang terlalu berbeza setelah akad dilafaz.

“Pada hari pernikahan, kami berdua memang sangat kekok di hadapan orang ramai untuk sesi batal air sembahyang. Gugup berhadapan orang ramai.

“Semua perasaan lega, takut, gembira, dan sedih bergabung yang menyebabkan kami mengigil untuk masuk ke fasa baru dalam hidup kami dan keadaan pada waktu itu seperti semuanya berubah,” tulisnya.

BACA: ‘Teman Tapi Mesra’ Paling ‘Sweet!’– Ardell Aryana Menggigil, Menangis Ketika Nadzmi Adhwa Sarung Cincin

Tambah Adhwa lagi, netizen tidak perlu membuat andaian negatif terhadap kejadian itu memandangkan mereka tidak berada di tempat kejadian.

“Kami tidak mampu menghentikan kata-kata negatif dari setengah netizen tapi saya berharap tolong doakan yang baik-baik dan jangan timbulkan spekulasi sekiranya tidak tahu apa apa atau tidak berada di majlis kami.

“Sedaya upaya saya dan keluarga kami cuba naikkan semangat isteri saya sehingga kami berjaya tempuh pelbagai dugaan hingga ke detik bahagia ini.

“Kami bukan manusia sempurna, kami cuma manusia biasa yang ada hati. Sebagai seorang suami, tolong jaga hati isteri saya dan jangan gelar isteri saya minah gigil, perempuan parkinson, perempuan cacat serta saya tak kisah andai ada yang buat parodi saya dan isteri untuk menjadi bahan gelak tawa netizen.

“Cuma jangan HINA isteri saya. Saya mohon jaga lah hati kami suami isteri, keluarga mentua saya dan keluarga saya.

“Segala yang buruk datang dari kami, yang baik datang dari Allah SWT. Terima kasih untuk doa yang baik-baik dan terima kasih juga untuk yang sebaliknya. #adhwardell,” coretnya.

Assalamualaikum semua terima kasih atas doa semua tak terbalas saya. Ada sedikit yang ingin saya kata kan ?. Sebelum ini telah tular video yang mana saya sedang menyarungkan cincin kepada isteri saya dan isteri saya menggeletar tangannya dan hampir sesak nafas. Untuk pengetahuan semua isteri saya mengidap anxiety serta deppresion yang agak teruk sebelum ni. Dan masih lg dalam proses treatment/pemulihan. Anxiety boleh terjadi bila bila masa sahaja pada isteri saya bukan hanya pada hari pernikahan kami malah dari sebelum ini lagi , apabila terlalu ramai dihadapan nya isteri saya terlalu terkejut sehingga menyebabkan panic attack. Yg boleh mengakibatkan black out , pitam , sesak nafas. Sejujurnya selama kami berkawan kami banyak berjumpa kerana kami buat kerja yang sama dalam tailoring & design. Perasaan berkawan & perasaan bergelar suami isteri itu jauh beza nya , dan saya pasti detik itu detik yang terlalu berbeza setelah akad dilafaz . Pada hari pernikahan kami berdua memang sangat awkward dihadapan orang ramai untuk sesi batal air sembahyang. Gugup berhadapan org ramai. Semua perasaan lega, takut, gembira, dan sedih bergabung yg menyebabkan kami mengigil untuk masuk ke fasa baru dlm hidup kami , dan keadaan pada waktu itu seperti semuanya berubah. Kami tidak mampu menghentikan kata-kata negative dari setengah nitizen , tp sy berharap tolong doakan yg baik2 dan jgn timbulkan spekulasi sekiranya tidak tahu apa apa atau tidak berada di majlis kami . Sedaya upaya sy dan family kami cuba naikkan semangat isteri sy sehingga kami berjaya tempuh pelbagai dugaan hingga ke detik bahagia ini. Kami bukan manusia sempurna, kami cuma manusia biasa yg ade hati. Sebagai seorang suami , Tolong ?? jaga hati isteri saya & jangan gelar isteri saya minah gigil , perempuan parkinson , perempuan cacat serta saya tak kisah andai ada yang buat parody saya & isteri untuk menjadi bahan gelak tawa nitizen, cuma jangan HINA isteri saya . Saya mohon jaga lah hati kami suami isteri , family mertua sy dan family sy. Segala yg buruk datang dr kami, yg baik datang dr Allah SWT. Terima kasih utk doa yg baik2 dan terima kasih juga utk yg sebaliknya ?. #adhwardell ❤️

A post shared by ناذمي ادهوا نور اذمي (@nadzmiadhwa) on


Terdahulu, Adhwa dan Ardell selamat melangsungkan perkahwinan mereka dengan sekali lafaz pada petang Ahad.

Pasangan tersebut dinikahkan oleh Imam Masjid Al Mutaqqin Seri Kembangan, Ustaz Hafiza Hafiz dalam sebuah majlis serba sederhana.

Ardell dan Adhwa sudah mengenali antara satu dengan lain sejak lapan tahun lalu