Pelakon cantik jelita, Lisa Surihani mendedahan detik sukar ketika mengalami keguguran sewaktu kandungan pertama.

Pendedahan itu dilakukan Lisa menerusi sepotong video yang dimuat naik oleh laman Instagram Mingguan Wanita.

Video tersebut merupakan antara sedutan episod program Tanya Doktor Imelda yang bakal bersiaran pada Khamis ini yang menampilkan topik "Punca dan Tips Tangani Keguguran".

"Lisa kongsi pengalaman keguguran. Bercakap tentang isu keguguran, dalam episod Tanya Doktor Imelda kali ini Lisa Surihani berkongsi pengalamannya sendiri dalam melalui detik pahit iaitu, keguguran.

"Nak tahu kisahnya lebih lanjut, make sure anda standby depan tv esok untuk tonton Tanya Doktor Imelda," tulis kapsyen Instagram Mingguan Wanita.

Menerusi video terbabit, Lisa kelihatan sebak menceritakan detik terbabit.

"Saya nak kongsi pengalaman saya sendiri... Sewaktu saya mengandung anak yang pertama, saya sebenarnya mengandung anak kembar.

"Bila saya buat pemeriksaan dan kemudian saya diberitahu oleh doktor yang seorang anak sudah tiada 'heart beat'...

"Saya bersyukur yang saya dapat melahirkan Yahaira Leanne, tapi saya nak tahu, kenapa boleh berlaku?

"Sebab saya tanya, what does it mean? Adakah ia bermaksud yang ada prosedur yang perlu dilakukan?" luah Lisa.

Bercakap tentang isu keguguran, dalam episod Tanya Doktor Imelda kali ini Lisa Surihani berkongsi pengalamannya sendiri dalam melalui detik pahit iaitu, keguguran. Nak tahu kisahnya lebih lanjut, make sure anda standby depan tv esok untuk tonton TDI. Tanya Doktor Imelda Khamis, 9 malam Astro Prima 105 & Prima HD 121 #TanyaDoktorImelda #TDI #AstroPrima #PrimaHD

A post shared by Mingguan Wanita (@mingguanwanita) on


Untuk mengetahui cerita penuh Lisa, jangan lupa saksikan episod Tanya Doktor Imelda pada Khamis ini, 18 Julai, jam 9 malam hanya di Astro Prima (105) dan Prima HD (121).

Anda juga boleh menonton program ini dimana-mana sahaja pada waktu yang sama menerusi tiga platform Gempak iaitu Facebook, YouTube dan portal rasmi www.gempak.com.