Tuah menyanyikan lagu Nirmala nyanyian asal penyanyi tersohor negara Datuk Seri Siti Nurhaliza, gadis berbangsa India ini dilamar untuk merakamkan lagu berbahasa Melayu.

Siapa sangka, video yang pernah tular satu ketika dahulu membuka rezeki untuk Hashmitha Selvam bertapak dalam dunia muzik Melayu.

I’m so very honored and humbled to have sung Nirmala to the singer herself Dato Siti ✨I was literally hyperventilating and couldn’t look into her eyes (not leaving out the fact that she’s a beautiful and a modest lady with absolute grace and poise) ? @ctdk @pamasthaselvam @kashikaselvam @sitizonemy

A post shared by Hashmitha Selvam ✨ (@hashmithaselvam) on


Bernaung di bawah Datu Entertainment, sebelum ini Hashmitha pernah bergiat aktif dalam dunia muzik Tamil tempatan.

Sebagai persiapan, Hashmitha sudah siap merakamkan single Bahasa Melayu pertamanya, ciptaan Room None, liriknya oleh Iman Imran dan single terbabit belum diputuskan tajuknya.

Teaser for my new single ? help to spread the love guys ❤️ #Repost @datuentertainment ・・・ Kenangan..peneman untuk mengubat rindu yang terpendam..begitulah sebait lirik lagu terbaru dari artis baru @datuentertainment @hashmithaselvam bagaimanakah ending lagu ni agaknya??? #hashmitha #datuentertainment #theplacetoexploreyourtalent song by: #roomnone @hadi_rumnan lyric by @iman_imran75

A post shared by Hashmitha Selvam ✨ (@hashmithaselvam) on


Hashmitha juga sudah selesai menjalani proses penggambaran muzik video dan menerusi naskah terbabit, Hashmitha digandingkan dengan pelakon Erwin Dawson.

Lagu dan muzik video Hashmitha bakal dikeluarkan tidak lama lagi dan semestinya dia sudah tidak sabar mahu menggegarkan dunia muzik tempatan!