TUTUP

"Wa Cakap Apa Yang Wa Nak Cakap, Wa Tunjuk Diri Wa, Mana Ada Fake? Lu?" - Jinggo

Hiburan

Segelintir selebriti buat tidak peduli komen negatif netizen di media sosial tapi pengarah drama terkenal, Azman Yahya atau Jinggo pula bertindak sebaliknya.

Dalam status terkini di Instagramnya, @jinggo_jspictures dia bertindak mengajar netizen sedemikian dengan membalas kembali komen di media sosial.

"Ari ni #cerekatoksidang pasei spin isu bila diri rasa terganggu. Selalunya orang spin isu bila kedudukan terganggu, bila hati mula dibelenggu, bila rasa hidup dah tak menentu.

"Sebab itu orang tua dulu dulu kata, bila kita dah silap satu, elok kita diam supaya tak buat silap lagi satu..Sebab bila dah terpecah cekam keluar dari kuku, Sudah terlambat untuk merayu," katanya.

Jinggo sebenarnya menyelar tindakan netizen yang dipercayai menggunakan akaun media sosial palsu untuk memberikan komen negatif kepada selebriti sepertinya.

"Fake acc berani laaaa cakap. Nak komen nampak berani tapi takut kena pijak, tak yah komen berani lah kalau fake acc," katanya.

Nampaknya komen Jinggo terhadap netizen terbabit bukan hanya satu komen saja tapi mereka saling berbalas komen.

"Wa cakap apa yg wa nak cakap.. wa tunjuk diri wa, mana ada fake? Lu? Acc pon fake, apa lagi diri lu sendiri, tak yah cakap orang bro selagi lu fake acc, memang tak bleh blahhh la bro, cerita macam Panglima tapi tapi dari dalam rumah," katanya.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Assalamualaikum Malaya.. Good day Geng Tok Sidang di mane saje komer berade... . Ari ni #cerekatoksidang pasei spin isu bila diri rasa terganggu... . Selalunya orang spin isu bila kedudukan terganggu, bila hati mula dibelenggu, bila rasa hidup dah tak menentu.. . Sebab itu orang tua dulu dulu kata, bila kita dah silap satu, elok kita diam supaya tak buat silap lagi satu..Sebab bila dah terpecah cekam keluar dari kuku, Sudah terlambat untuk merayu... . Haters dan Fake acc hanya benteng melindung diri, tapi kita lupa haters juga penyebab terbuka aib diri... . LU TUNGGU HUKUM KARMA KAN TIBA NANTI...SEBAB BILA ADA YANG BERANI JUAL, PASTI ADA YANG BERANI BELI . CUKUP 1000 KOMEN, TEMAN BELANJA BIDEO AL KISAH SEORANG PUTERI MEMPERGUNAKAN RAKYATNYA DAN MELETAK NILAI RAKYATNYA LEBIH RENDAH DARI LEMBU...

A post shared by Tok Sidang Jinggo (@jinggo_jspictures) on

Segelintir netizen juga memberi sokongan pada Jinggo yang menggelarkan diri sebagai Tok Sidang agar banyak bersabar dengan sikap netizen di media sosial.

"Bnyk2 kan bersabar ye tok sidang.. biar la depa dgn fake account tue.. sibuk nak tanye mane org itu mana org ini.. dah takde sudah la.. sibuk nak jugak tahu.. nape la camtue nape la camnie.. busy body depa nie tok sidang dan jgn di layan depa nie Tok sidang," kata netizen dikenali sebagai @taty_intan.

Begitu juga netizen @iamdaddydanishdaniel pula berpandangan hasil karya Jinggo menerusi produksi JS Pictures menerusi pelbagai drama TV memang tidak pernah mengecewakan.

Teks oleh: Elrafaei Sapi
 

Artikel Berkaitan