Kumpulan Taman terselamat daripada penyingkiran pada saingan semi final program Maharaja Lawak Mega 2018 (MLM 2018) yang berlangsung di Royal Theatre, Shah Alam, Selangor malam tadi.

Salah seorang anggota kumpulan Taman iaitu Tauke menyatakan dia bersama rakannya, Man Posmen akur dengan keputusan awal juri apabila nama mereka diumumkan sebagai peserta yang tersingkir pada minggu ini.

Bagaimanapun, pengacara Datuk AC Mizal memberi kejutan pada Taman dan semua peserta lain termasuk penonton apabila mengumumkan Taman juga mara ke final MLM 2018 pada minggu depan.

"Memang dah adat pertandingan ada kalah dan menang. Kami terima apa jua keputusan.

"Bila diumumkan tersingkir, kami pasrah dan reda kerana sudah buat persembahan yang terbaik dan mungkin ia masih belum mencukupi maka disingkirkan," katanya kepada Astro Gempak.

Secara keseluruhan, Tauke menyatakan persembahan Taman disampaikan mengikut apa yang dirancang.

"Persembahan kami okay cuma mereka yang ada dalam ini semua lagi okay. Saingan kali ini untuk semi final nampaknya semua menyerlah, nampak taring dan berbahaya," katanya.

Bagi Tauke, semua peserta yang bersaing di semi final termasuk Puteh, Zero, Shiro dan Bocey memberikan saingan sengit.

"Sebenarnya, kalau kita perhatikan pemberian 'ha' tidak menjamin mendapat markah tinggi. Beza pada undian TikTok dan ada juri memberi 'ha' penuh tapi juri lain bagi kurang.

"Susah nak tentukan keputusan tapi kelima peserta mala mini bersemangat jitu dan 'power'. Masing-masing pernah buat silap, tak boleh cakap sempurna meskipun mungkin ada andaian penyokong menjangka peserta kegemaran mereka boleh menang tapi kali ini semuanya sama rata," katanya.

Jangan lupa menonton MLM 2018 setiap Jumaat jam 9 malam menerusi Astro Warna (saluran 132), Warna HD (saluran 124), Astro GO dan On Demand.

Teks oleh: Elrafaei Sapi