Penyanyi Adira yang baru mendirikan rumah tangga dengan Datuk Seri Adnan Abu akui suaminya suka masakan sambal pedas yang dimasak olehnya.

Adira memberitahu dia tidak menyangka suaminya memuji masakan pertamanya iaitu Sambal Ikan baru-baru ini.

“Masakan pertama saya adalah sambal ikan kerana saya tahu suami memang suka akan makanan yang pedas. Jadi saya cuba masak makanan yang digemarinya ketika itu.

“Mengenali suami saya, dia tidak kisah lauk apa yang dimakan asalkan lauk atau makanan itu mesti pedas.

“Biasanya dia suka masakan yang bersamballah. Tak kisah sambal masak ayam atau daging.

“Berdebar juga dengar respon suami lepas itu. Legalah lepas makan tu dia puji kata masakan saya sedap. Tapi mungkin juga dia mahu jaga hati saya sahaja,” katanya kepada Suudu ketika ditemui di acara Raku Fest Sabtu lalu.

Adira memberitahu sejak berkahwin dia akan cuba mengambil kesempatan untuk memasak jika suaminya berada di rumah.

“Saya tidaklah selalu masak untuk suami, tetapi jika ada kesempatan kebetulan saya tidak penat dan tidak bekerja pada haritu saya akan cuba sedaya upaya memasak untuk kami makan bersama.

“Namun jika tidak mempunyai masa untuk memasak, kami tetap keluar makan. Suami saya seorang yang tidak cerewet,” ceritanya.

Adira berkahwin dan menjadi isteri kedua Adnan pada November tahun lalu.

Muat turun aplikasi Suudu di IOS dan Android store untuk mendapatkan pelbagai resepi dan fungsi baru. Anda juga boleh berkongsi pengalaman kisah anda memasak menggunakan resepi yang ada di dalam Suudu.

Teks Oleh: Syafiqah Jalal